לא מפקירים את משרד המשפטים
לא מפקירים את משרד המשפטיםצילום: יחצ

שורת ארגונים מהמחנה הלאומי יצאו היום (שני) בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא למנות את אבי ניסנקורן לתפקיד שר המשפטים.

הארגונים פנו לראש הממשלה כדי שיפקיד את משרד המשפטים בידיו של "מי שיפעל לאיזון בג"ץ וישמור על הדמוקרטיה הישראלית".

"הפרקליטות והייעוץ המשפטי הפכו למוצב קדמי במערכה שהכריז בית המשפט העליון נגד הדמוקרטיה הישראלית. שר המשפטים הוא יו"ר הוועדה למינוי שופטים, ואם אין שום ביקורת על בתי המשפט - אז רק שר משפטים שנתמך על ידי רוב העם יוכל להבטיח שיתמנו שופטים שלא ינצלו לרעה את מעמדם".

ראשי הארגונים הוסיפו כי "שר המשפטים הוא יו"ר ועדת השרים לחקיקה ומשכך הוא מחליט איזה חוקים יקודמו בכנסת ואיזה ייתקעו בצנרת. שר משפטים שמייצג את המיעוט שהפסיד בבחירות יוכל לסכל כל חקיקה שלא נראית לו ואינו יבטא באמת את רצון העם".

בין הארגונים שחתמו על הקריאה: תנועת "אם תרצו", "רגבים", תנועת הריבונות, האגודה לזכות הציבור לדעת, הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, התנועה למשילות ודמוקרטיה, פורום "עוטף תחנה מרכזית", של תושבי דרום תל אביב, פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה, פורום "נכי צה"ל למען ביטחון ישראל" ופורום "אמהות למען לוחמים".

עו"ד זיו מאור, יו"ר האגודה לזכות הציבור לדעת שניסח את העצומה אמר כי "משרד המשפטים הוא המשרד החשוב ביותר להגשמת מדיניות ימין: ועדת שרים לחקיקה יכולה לתקוע כל הצעת חוק; הייעוץ המשפטי יכול לתקוע יישום חוקים שכבר עברו; ומחלקת הבג"צים יכולה להכשיר את הקרקע לפסיקות חתרניות של בג"צ. בהרבה מובנים שר משפטים חתרן יכול להיות חזק יותר מראש ממשלה ומהממשלה כולה. הימין לא הפסיד בבחירות האלה, אבל אם ניסנקורן במשפטים - הימין הפסיד את השלטון ולא משנה מי הם השרים האחרים."