בן ציון קופרשטוק
בן ציון קופרשטוקמשפחת קופרשטוק

הרב בן ציון קופרשטוק זצ''ל, 'איש מירון', הלך לעולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

בן ציון הותיר אחריו אחד עשר ילדים והובא למנוחות במסע הלוויה מצומצם וכאוב. במהלך הקבורה בלטה במיוחד היעדרותם של אשתו וילדיו ששהו בבידוד ולא יכלו ללוותו בדרכו האחרונה.

הקליקו כאן לעזרת יתומי משפחת קופרשטוק>>>

ביום רביעי האחרון עבר בן ציון בדיקת קורונה והיא יצאה שלילית. בשבת לא חש בטוב ובני משפחתו יעצו לו להתפנות לבית החולים.

עם הגעתו להדסה עין כרם אובחן עם קוצר נשימה קל ובדיקת קורונה נוספת שנערכה לו התגלתה כחיובית. בתוך שעות ספורות הדרדר המצב ובמוצאי שבת נמסרה הידיעה על פטירתו.

בימים אלה מתפרסמת שיחה קולית שנערכה שלושה ימים לפני פטירתו ושופכת אור נוסף על הפתאומיות בה הלך לעולמו. בשיחה שהתנהלה עם ידיד מארצות הברית נשאל בן ציון מה יהיה השנה בל"ג בעומר, והשיב בפשטות: "'אמרתי לר' שמעון או שנשמתך תגיע לרקוד עימנו או שאגיע אליך', אחד מהם יקרה|.

המילים האחרונות שנאמרו על ציונו של הרשב"י סיכמו יותר מכל את תמצית חייו. בן ציון היה הראשון להתנדב לכל עניין ציבורי כשהוא נוטל על כתפיו חובות אדירים למען עם ישראל. תיקון מרפסת הכהנים, אספקת מזון ושתייה לאלפי העולים ומעורבות לוגיסטית בארגון ההילולא היו רק חלק מפעילותו המוצנעת.

בית האבלים שהיה אמור להיות שוקק מנחמים מכל שכבות הציבור דומם. העיתוי והנסיבות בהם נפטר מותירים את המשפחה ללא התמיכה המתבקשת והם נאלצים לשבת שבעה בבדידות כפולה.

בנוסף לאבל הכבד מתמודדת אשתו עם חובות גדולים שנלקחו לפעילות השוטפת עבור עולי מירון. בקמפיין מיוחד שנערך בימים אלו מתבקש כלל הציבור להכיר טובה ל'אבא של מירון' ולבוא לעזרת האלמנה והיתומים.

הקליקו כאן לעזרת יתומי משפחת קופרשטוק>>>