בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח אחר הצהריים (שני) עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון ומעדכן אותם כי בכוונתו להחיל ריבונות בחודשים הקרובים.

לדברי נתניהו, לבני גנץ לא תהיה זכות וטו בנושא הסיפוח וההצעה להחיל ריבונות תעלה להצבעה ברגע שיתקבל אור בירוק מהממשל האמריקני.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן הגיב "אני שמח שראש הממשלה עמד בדיבורו והוביל את המו"מ הקואליציוני, תוך שמירה על ההתיישבות ואי הטלת וטו על החלת הריבונות ביהודה שומרון ובקעת הירדן.

''סוגיות רבות עוד צריכות להתבהר בהסכם הקואליציוני, כמו מערכת המשפט שדורשת תיקון מהשורש, תפקיד יו"ר הכנסת שחייב לחזור ליולי אדלשטיין, אבל העיקר מבחינתנו זה שהעומד בראשות הממשלה ביום הזה, הוא בנימין נתניהו - שממשיך להיות ראש ממשלת הריבונות. הוא מחולל המהלך והוא אחראי להבאתו ולביצועו המלא", הוסיף נאמן.

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני אשר שוחח גם הוא עם נתניהו, מסר "אני מודה לראש הממשלה שהתקשר והבהיר כי הוא לא ייתן להזדמנות לריבונות לחלוף ואני סומך עליו כי הוא נחוש לקדם את הנושא בחודשים הקרובים.

''אני מודה לראש הממשלה על פעילותו לאורך כל התקופה להביא את הריבונות גם לממשלה הבאה, ובטוח שיקים בהקדם ממשלה לטובת כלל עם ישראל והאתגרים העומדים בפנינו", כך אלחייני.

בסיעת ימינה מודאגים מממשלת האחדות שצפויה לקום ותוקפים את החלטת נתניהו ''להיכנע'' לכחול לבן ולהעניק לשמאל את משרד המשפטים. ''לפי הפרסומים, בהסכם המתגבש נכנע נתניהו בעניין המשפטי לחלוטין לכחול לבן. אהרון ברק וההפיכה השיפוטית שלו חוזרים אל הבמה וימשיכו למנות את בני טיפוחיהם לבית המשפט העליון. והכל במזומן ומרגע הקמת הממשלה. זו תהיה בכיה לדורות ואנחנו קוראים לנתניהו להתעשת ולעמוד על הקווים האדומים של מחנה הימין.

''ב'תמורה' 'קיבל' נתניהו ניסוח עמום לגבי הריבונות שלא אומר כלום, וגרוע מכך, דוחה את הריבונות סמוך מידי לבחירות בארה"ב באופן שמטיל צל כבד על האפשרות לקבל הסכמה אמריקאית למהלך''.

בימינה קוראים לראש הממשלה נתניהו לכרוך את חוקי הרוטציה עם הריבונות ולהביא לממשלה את החלת הריבונות על כל ההתיישבות ביהודה ושומרון לפני העברת חוקי הרוטציה בכנסת. ''אחרת ברור מאוד שנישאר בלי הריבונות''.