שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי123RF

אם אתם קוראים את הכתבה הזו אנחנו כבר מסכימים על דבר אחד – בניית המודעות למותג היא קריטית. אתם יכולים להסכים איתי בנושא גם אם כבר לקחתם קורס שיווק דיגיטלי ולמדתם את החשיבות וגם אם יש לכם רק ידע בסיסי בשיווק.

כולנו יודעים שלא משנה כמה טוב המוצר או השירות שלך, לולא שיווק איכותי וטוב, אף אחד לא יכיר אותך.

כאן למעשה נכנסת לתמונה המדיה החברתית. היא יכולה לסייע לכם להעלות את המותג שלכם למודעות בקרב קהל המטרה שלכם מהסיבה הפשוטה שהיא מכילה המון אנשים בתוך מרחב וירטואלי אחד. לפי מחקר שנערך בשנה האחרונה, עד שנת 2021, המדיה החברתית לכל סוגיה תכיל כ-3 מיליארד משתמשים.

כדי להבין את החשיבות של המדיה החברתית בבניית המודעות למותג, חשוב שקודם נבין את המושג הזה. תחשבו שאנחנו מעבירים אתכם עכשיו קורס שיווק דיגיטלי קצר וקראו ביתר תשומת לב אם אתם חושבים לבנות מותג משלכם או שאתם שכירים ששותפים בבניית מותג של החברה שלכם.

מודעות למותג זו המידה שבה מישהו יכול לשלוף מזיכרונו את המותג שלכם או להכיר אותו כשהוא יחפש מוצר או שירות שאתם מציעים. מותגים עם מודעות גבוהה, הם אלה שלעיתים קרובות עולים בנושאי שיחה ולרוב הם גם יהיו גורם מכריע בהליך קבלת החלטות.

נניח לצורך הדוגמה שאתם מתעניינים בלימודים ואתם שוקלים לקחת קורס דיגיטל. יש בישראל מספר של מכללות שמלמדות את התחום. ישנן מוכרות וגדולות יותר, כמו האקריו וישנן קטנות יותר ופחות מוכרות. חשבו רגע איזו מכללה עולה לכם לראש.

אם כן, איך המדיה החברתית שותפה בבניית מודעות למותג? הנה כמה דרכים:

המדיה החברתית מעודדת מעורבות

רשתות חברתיות הן קרקע פורייה ליצירת קשרים בין אנשים. הן מאפשרות למותגים לתקשר עם הלקוחות שלהם בכל שלב שבו הם נמצאים במשפך השיווקי. לימודי שיווק דיגיטלי ילמדו אתכם שיש לידים שהם יותר בשלים וכאלה שעוד לא בטוחים שהם מעוניינים במוצר שלך. השימוש ברשתות החברתיות יכול לגרום להם להכיר אותך ולבצע פעולה עם המותג שלך ברשת החברתית.

המדיה החברתית מסייעת בקידום תוכן

מותגים רבים אוהבים להשתמש ברשתות החברתיות כדי לפרסם כתבות מהבלוג שלהם, סרטונים שונים ותכנים אחרים שיוצרים הזדהות עם המותג. הסיבות שהם עושים את זה, רבות ולכל תוכן יש מטרה שונה אותה תוכלו ללמוד בכל קורס שיווק דיגיטלי. אחת ממטרות העל היא שהמותג רוצה לייצר תוכן מספיק איכותי ורלוונטי כדי לגרום לקהל המטרה לשתף או לקיים אינטראקציה כלשהי עם המותג. ככל שיותר אנשים נחשפים לתוכן, כך יותר אנשים יכירו את המותג.

המדיה החברתית מאפשרת למשתמשים לשתף תכנים

יצירת שיתופים בין אנשים אמנם נראית לנו מובנת מאליה, אבל היא יכולה להיות בעל השפעה גדולה על המותג. על ידי יצירת תוכן מספיק רלוונטי, המותג יכול להרחיב את קהל המתעניינים בקצב מסחרר. לכן, אם אתם יוצרים תוכן שאנשים מתחברים אליו, צוחקים ממנו או שיכולים לפתח אליו קשר רגשי, תראו איך השיתופים עולים. הרעיון הוא לגרום לאנשים לאהוב כל כך את התוכן שהם ירצו לשתף אותו מעצמם ולא כי ביקשת מהם.

אתם בטח שואלים את עצמכם איך תוכלו לייצר תוכן כל כך טוב שיעלה את המודעות למותג? אז מיפינו את זה לחמישה שלבים:

שלב 1 – השתמשו בתוכן חזותי
תמונה שווה אלף מילים? נכון מאוד. תמונה מושכת את העין ובעיקר ברשתות החברתיות שבו בליל המידע הוא כל כך גדול. יצרו תוכן שמושך את העין באופן חזותי.

שלב 2- הכר את הפלטפורמה שלך
כל קורס שיווק דיגיטלי קצר יוכל ללמד אותך שלכל אחד מקהלי המטרה שלך אתם אמורים לפנות ברשת חברתית אחרת. לכן, גם את התוכן שלכם אתם אמורים להתאים לפלטפורמה שבה אתם מפרסמים. כמו כן, חשוב להכיר את המגבלות של כל פלטפורמה.

שלב 3 – תשקול שיתופי פעולה
פעמים רבות שיתופי פעולה עם משפיענים, מותגים אחרים ועם לקוחות יכולות מאוד להשפיע על בניית השם שלכם ברשתות החברתיות. תוכלו להגביר את המודעות למותג רק על ידי בחירת משפיען רשת טוב שיזדהה אתו.

שלב 4 – היו עקביים
השתדלו לשמור פחות או יותר על אותו קו שיווקי, על שפה מסוימת שראויה למותג שלכם ועל קו עיצובי מנחה. חשבו על הלוגו של נייקי, אתם לא צריכים לראות את המילה NIKE כדי לזהות את המותג. רק כי הם שמרו על עקביות שיווקית.

שלב 5 – מודעות ממומנות
אם אתם רוצים באמת להות מוכרים ולעשות את זה בדרך טובה, לימודי שיווק דיגיטלי יגלו לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על פרסום ממומן. המדיה החברתית היא קרקע מעולה כדי לפרסם פרסומים ממומנים וככה אפשר באמצעות מיקוד קהל המטרה להגיע לכמה שיותר אנשים רלוונטיים.

לסיכום, קורס שיווק דיגיטלי יוכל למעשה לתת לכם כלים מאוד מעניינים כדי לקדם את העסק שלכם ברשתות החברתיות כך שתוכלו להגיע לכמה שיותר אנשים להגביר את המודעות של המותג שלכם.