ח"כ שטרית: לתת את מענק הפסח למשפחות האומנה

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) העלתה בנאום במליאת הכנסת שלושה אתגרים דחופים שיש לטפל בהם במהרה בעקבות משבר הקורונה: מתן הסעות לחולים אונקולוגיים, שכר לצוותי רפואה שנמצאים בבידוד ומתן מענק "פסח לכל ילד" למשפחות האומנה

"כולנו עדים להתנהלות האחראית של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל הנוגעים בדבר, שהובילה את ישראל למקום הראשון במדד המדינות הבטוחות ביותר לשהות בהן לאחר פרוץ המגיפה. אבל כמו שקורה בכל מצב חירום, גם פה יש נושאים שנופלים בין הכיסאות".

"בשבועות האחרונים אני מקדמת מספר מאבקים דחופים, שחשוב לתת עליהם את הדעת בהקדם. המאבק הראשון הוא עבור החולים האונקולוגיים שבעקבות צמצום התחבורה הציבורית וסכנת ההידבקות אינם יכולים להסתייע באוטובוסים. גם הסעה פרטית אינה באה בחשבון בשל העלות הגבוהה. ולכן רבים מהם נאלצים להישאר בבית במקום לקבל טיפול מציל חיים. זה מצב שאסור להשלים איתו. לשמחתי מצאתי אוזן קשבת בלשכת שר התחבורה, אך הפתרון טרם התגבש באופן סופי", הוסיפה שטרית.

היא ציינה כי "המאבק השני נוגע לצוותי הרפואה ותומכי הרפואה, שנדבקו בנגיף ובשל כך שכרם נפגע. אסור לנו להפקיר את לוחמי הרפואה שמסכנים את חייהם כדי להציל אזרחים ולהעמיד אותם במצב בו הם נאלצים לבחור בין הצלת חיים לבין כלכלת בני ביתם".

הנושא השלישי והאחרון - משפחות האומנה שעושות עבודת קודש ורבות מהן נפגעו מההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה. נתבשרנו שהמדינה תעניק מענק "פסח לכל ילד" באמצעות מנגנון הקצבאות של ביטוח לאומי שמעביר את הכסף באופן אוטומטי למשפחות הביולוגיות. אלא שבעקבות מגבלות משרד הבריאות, רבים מילדי האומנה כלל אינם יכולים לבקר בעת הזאת את המשפחות הביולוגיות".

"אני סבורה שמן הראוי שאת המענק בן 500 ₪ עבור כל ילד - תקבלנה המשפחות שמגדלות בפועל את הילדים ומעניקות להם את מלוא המשאבים ותשומת הלב. אני מבקשת מכל הנוגעים בדבר להיתרם למען מטרות חשובות ודחופות אלה".