חיילי נצח יהודה בתפילה
חיילי נצח יהודה בתפילהצילום: מתוך אתר עמותת נצח יהודה.

רבני עמותת נצח יהודה פונים היום (שני) בקריאה ליהודי ישראל והתפוצות, בבקשה לשלוח שמות לאמירת 'קדיש' על יקיריהם שנפטרו כתוצאה מהקורונה, במסגרת מניין החיילים החרדים - ככל הנראה, אחד המניינים האחרונים בעולם שממשיכים להתקיים גם בימים אלה.

חיילי גדוד 'נצח יהודה - הנחל החרדי' וחיילי המסלולים 'חץ' בצנחנים, 'תומר' בגבעתי, ו'מגיני הנגב' בחיל האוויר השוהים מעל חודש בבסיס, רשאים להתקבץ למניין בשטח הפתוח עקב כך שאין סיכויי הדבקה לאחר שמעל לשבועיים הם לא קיימו מגע עם אנשים מבחוץ, בהתאם לפקודות הצבא ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

היוזמה החלה לאחר שהרב שמואל שוורץ, אב של לוחם חרדי בפלוגת 'חץ' בצנחנים, איבד את אימו בתקופה הקשה הזו. הרב שוורץ שיתף את בנו החייל בכאב הרב שחש לאור העובדה שאין הוא יכול להגיד קדיש על אימו. בתגובה, הציע הבן להגיד 'קדיש' על סבתו במסגרת מניין התפילה הממשיך להתקיים בבסיס.

״זה החייה את נפשי ונתן לי להרגיש שאני מנציח את אימי ז״ל דרך הקדיש החשוב של החיילים״ מספר הרב שוורץ. משם התגלגל הרעיון לפתחו של מנכ״ל עמותת 'נצח יהודה' יוסי לוי ולפתח רבני עמותת 'נצח יהודה' שהחליטו להרים את הפרויקט.

יוסי לוי, מנכ״ל עמותת נצח יהודה, מציין כי ״מאז שיתפנו על היוזמה במעגל קטן של תומכים וחברים של העמותה בארץ ובחו״ל, קיבלנו מאות פניות מרגשות ובקשות לאמירת קדיש. הרגשנו שזה משהו שאנחנו צריכים לאפשר אותו לכל יהודי ישראל והעולם. אנחנו מקווים שאמירת הקדיש תהווה נחמה עבור המשפחות הרבות שאיבדו את יקיריהן בתקופה הקשה הזו״.

מג״ד נצח יהודה סא״ל ניתאי עוקשי מוסיף כי ״גדוד נצח יהודה בייחודו הרב מהווה נקודת אור לכלל יהודי התפוצות ומסייע למאות משפחות לומר קדיש לזכר בני משפחותיהם. עבורינו זו שליחות לאומית ואני גאים לקחת חלק בפרויקט של רבני העמותה תוך שמירה על כלל הנהלים המחייבים״.