הכשרת מטבח לפסח
הכשרת מטבח לפסחצילום: דובר צה"ל

שבוע אחרי חג הפסח בשנה שעברה התכנסו ראשי ענף הכשרות בצבא והחלו לתכנן את
פסח תש"פ.

איש לא חזה את מגפת הקורונה, אבל כבר לפני כחודש כאשר בצבא ובמערכת הביטחון הבינו שהשנה הפסח יהיה אחר, החלו להתארגן בצורה שונה.

ההסכמים עם חברות ההסעדה הורחבו משמעותית, רכישת המוצרים עלתה במאות אחוזים
לאור ההבנה שכל המערך הסדיר ישאר בבסיסים, ומגוון המוצרים והכשרויות השונות הורחב גם הוא.

סא"ל הרב גיל גלעד, ראש ענף הכשרות בצה"ל, אמר לערוץ 7 כי "בשל מגיפת הקורונה הבנו שיהיה לנו אתגר עם אנשי המילואים, שבדרך כלל תופסים פיקוד הן על ההכשרות במטבחים והן על עריכת הסדר ולכן התחלנו להכשיר מאות חיילים הן כאלו שיהיו עורכי סדר והן כאלו שיתפעלו את כל מערך ההכשרה. נערכנו בצורה כזו לתפעול הכח של חיילי הסדיר יחד עם כל אנשי המטה".

אתמול (שני) אחר הצהרים, כל קציני השליטה עם אנשי הרבנות הצבאית הכשירו את כל הכלים, הדליקו את הדודים וכל זאת גם באמצעות אנשי הצוות וגם באמצעות סרטונים שהוכנו מראש. השנה גם הוכנה אפליקציה שבאמצעות סרטון יוכל כל אחראי להבין את כל המערך, איך ומה עושים גם כאשר זה נעשה בשליטה מרחוק לפי הכללים.

גיל גלעד
גיל גלעדצילום: דובר צה"ל

ואיך יראה הסדר עם הגבלות משרד הבריאות? "הרצון שלנו הוא שכולם יאכלו על שולחן אחד לפי ההנחיות המחמירות כשבכל שולחן ישבו בין שניים לשלושה חיילים", אומר סא"ל גלעד ומוסיף כי "החיילים לא ירגישו את ההבדל כשיגיעו לסדר ולפסח בהמשך, אבל מאחורי הקלעים עומדים הרבה מאד אנשים שמייצרים את כל הפריטים הנדרשים".

וגם לחיילים שעושים בימים אלו את פעילותם בבני ברק ובערים נוספו דאגו ברבנות הצבאית. "הרבנות
הצבאית מכינה בכל שנה אלפי מארזי מנת סדר המיועדות לארבעה אנשים כולל הגדות. כאלו שהיו מיועדות בכל שנה לשומרים. השנה לכולם יהיה מענה דומה כולל החיילים שנמצאים בבני ברק וסביבותיה".

ראש ענף הכשרות מספר כי מהשנה הבאה יופעל יומן כשרות דיגיטלי לשיפור מערך הכשרות בצה"ל, דבר שייתן מענה יעיל וטוב יותר למקרים כמו אלו שאנו חווים השנה. "אני מלא הערכה לכל אנשי הצבא, על מאמצים מאתגרים במיוחד השנה להכנת הסדר בצורה הטובה ביותר".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל