ביטוח לאומי
ביטוח לאומיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומבקשת להעניק 500 שקלים להורים לילדים ולמקבלי קצבאות מביטוח לאומי.

סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי קובע כי המוסד רשאי לתת בשם הממשלה הטבות סוציאליות על פי הסכם לאחר התייעצות עם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ועם מועצת המוסד לביטוח לאומי.

לאור המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה וצמצום מקומות העבודה במשק עובדים מצאו עצמם מפוטרים, הוצאו לחל"ת ועצמאים נאלצו לסגור את עסקיהם.

כעת מוצע להעניק מענקי סיוע למקבלי קצבאות שונות ולהורים לילדים לקראת חג הפסח – מענקים בסך 500 ש"ח למקבלי קצבאות נכות לפי חוק הביטוח הלאומי וחוקים אחרים, למקבלי תשלום חודשי לפי הוראות חוק המזונות, למקבלי גמלה חודשית להבטחת הכנסה המשולמת בהתאם להוראות חוק הבטחת הכנסה, למקבלי קצבת אזרח ותיק, ולהורים לילדים.

לפי סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי קיים צורך בהתייעצות עם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אך זו טרם הוקמה, לכן מוצע לאור דחיפות העניין לתקן את סעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי כך שבמקום התייעצות עם ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת יהיה ניתן לקיים את ההתייעצות עם ועדת הכספים של הכנסת או עם ועדה לעניין מסוים שקבעה הכנסת.

ההצעה תועבר לוועדת כספים לשם הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.