ליאו ורדקר
ליאו ורדקרצילום: רויטרס

המאבק בקורונה מביא איתו תופעה של התנדבות מצד סלבריטאים רבים שמנצלים את ההשכלה הרפואית שלהם על מנת להתנדב לעבודה בבתי חולים ולסייע במלחמה בנגיף הקטלני.

ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר בן ה-41, שהוסמך כרופא משפחה ועבד בעבר כרופא זוטר בבית החולים בדבלין, הודיע כי יעבוד יום אחד בשבוע בבית החולים על מנת לסייע במאבק בקורונה.

"רבים מחבריו ובני משפחתו עובדים בשירות הרפואי. הוא רצה לסייע אפילו במעט" אמר דוברו של ורדקר.

ראש ממשלת אירלנד לא לבד. תומא לילטי, 43, במאי קולנוע ומחנה טלויזיה מפורסם בצרפת, צילם סדרת טלויזיה רפואית בשם "היפוקרטס" בבית חולים צרפתי בדיוק כאשר התפרצה מגיפת הקורונה. הוא עצר את צילוני התוכנית והתנדב לעבוד באותו בית חולים בדיוק תוך שהוא מנצל את הסמכתו לרופא משפחה, למרות שעזב את מקצוע הרפואה בשנת 2014.

"התנדבתי על מנת לסייע מעט, על מנת שהרופאים המוסמכים יותר, אלו שבאמת יודעים מה הם עושים, יוכלו לנוח אפילו למספר שעות בלבד" אמר לילטי.

גם ספורטאים רבים בצרפת התנדבו לשרת בבתי החולים ולנצל את הרקע הרפואי שלהם.

סטפני דוס סנטוס, שחקנית כדורסל בת 28, ואלופת גיו גי'טסו בשם ג'וליין מתייה, ניצלו את הכשרתן המוקדמת כאחיות והתנדבו לעבוד בבתי חולים. גם פוליטיקאים רבים בעולם התנדבו לסייע במאבק בקורונה תוך ניצול הכשרתם ברפואית.

קטלין צה, חברת הפרלמנט ההונגרי והאירופי בת 31, חזרה מבריסל לבודפשט על מנת להתנדב בבית החולים ותעבוד שם ללא תשלום. "התנדבתי על מנת להראות דוגמא טובה. אני מאוד מודאגת ממספר הבדיקות הנמוך שמתקיים בהונגריה" אמרה צה.

בצרפת חזר תומא מסנייר, חבר מפלגת השלטון "הרפובליקה בתנועה", לעבוד בבית החולים, כאשר גם חברי פרלמנט רבים ובהם קרולין פיאט, ברנרד ג'ומייר ואחרים ניצלו את הכשרתם הרפואית על מנת לעבוד בבית החולים.