נתניהו
נתניהוFlash90

ארגוני המחנה הלאומי ממשיכים להגביר את הלחץ נגד כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק את משרד המשפטים לכחול לבן.

הארגונים מפעילים לחץ על חברי הכנסת של הליכוד ובראשם ראש הממשלה, בדרישה שלא לקבל את תכתיביו של בני גנץ.

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אשר יזם את המהלך, אמר כי "כל אזרח במדינת ישראל, לא משנה מה דעותיו הפוליטיות, חייב לדרוש את איזון המערכת המשפטית של מדינת ישראל. האקטיביזם השיפוטי הפרוע המתנהל במדינה שלנו מסכן את הדמוקרטיה הישראלית באופן חסר תקדים ויש לבלום את הסכנה הזו.

''החלום הציוני היה להקים בארץ ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית ולא עריצות הנשלטת על ידי קומץ שופטים הבוחרים את עצמם", הוסיף פלג.

נציין כי צוותי המו''מ הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן מדווחים על נתק מוחלט בין הצדדים שנמשך מאז אמש, כשבמפלגתו של בני גנץ סירבו לבקשת הליכוד לדון שוב בשינוי המתווה למינוי השופטים.

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט
אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: משה ביטון

מוקדם יותר היום קראו לנתניהו צעירים ממפלגות הליכוד, האיחוד הלאומי, הימין החדש והבית היהודי, שלא להעניק את תיק המשפטים למפלגת כחול לבן.

במכתב אותו יזמו צעירי האיחוד הלאומי נכתב ״אנו, צעירי מפלגות הימין, הזדעזענו לשמוע שבכוונתך לוותר על משרד המשפטים והועדה למינוי שופטים ולהעבירם לידי מפלגת כחול לבן״.

הצעירים מוסיפים כי ״מדינת ישראל זקוקה נואשות להחזרת האיזון במערכת המשפט בישראל, על כל פקידיה, יועציה, פרקליטיה ושופטיה, והשבתה למקומה הראוי בתוך משולש האיזונים בין הרשויות.

''רק לאחרונה חווינו על בשרנו תקדים מסוכן בו בית המשפט העליון רומס את עקרון הפרדת הרשויות ועצמאות הכנסת. חדשות לבקרים אנו נדהמים יחד עם כל בית ישראל מפסיקות בג״צ ההופכות נועזות ואקטיביסטיות, ומתרחקות יותר ויותר מכוונת המחוקק.

''בארבע השנים הקרובות צפויים להתחלף 5 שופטי בית המשפט העליון מתוך 15 סה״כ, ביניהן גם הנשיאה. אסור לימין לוותר על היכולת לקבוע את זהות השופטים שייבחרו, ובטח שלא להפקיר את ההחלטה בידי אנשי שמאל מובהקים שמעוניינים בהמשך המהפכה של אהרון ברק.

''אנו בטוחים שאתה שהובלת לאחדות את גוש הימין שהיה נאמן לך שלוש מערכות בחירות הגעת להצעת פשרה זו בלית ברירה ובצל משבר חמור''.

הצעירים מדגישים במכתבם לנתניהו: ''אנו קוראים לך בשם דור העתיד הצפוי להתמודד עם השלכות החלטתך לא להפקיר את מערכת האיזונים בין הרשויות לאלו שיאפשרו לעקר את הריבון מיכולתו לשלוט״.