ציוד הריגול
ציוד הריגולצילום: תקשורת שב"כ

בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף המשטרה, נעצר בחודש שעבר ערבי בעל אזרחות ישראלים בחשד כי קיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני.

מחקירתו בשב"כ ובמשטרה עלה כי הנאשם עמד בקשר חשאי עם גורמים מטעם המודיעין האיראני ועם פעיל ארגון הטרור של החזית העממית בלבנון בשם ח'אלד ימאני, אשר פעל מטעמם.

עוד התברר כי האיש כי קיים מספר מפגשים בחו"ל עם גורמי המודיעין האיראני, במסגרתם קיבל כספים, הדרכות, אמצעי הצפנה חשאיים, קידודים וכל זאת על מנת שיוכל להמשיך לקיים עימם קשר באופן מוצפן גם לאחר שובו לישראל.

בעת מעצרו נתפס ברשות הנאשם, בין היתר, אמצעי הצפנה וכן דיסק און קי אותו ניסה להשמיד.

חאלד ימאני, האיש שקישר את הנאשם לגורמים האיראנים
חאלד ימאני, האיש שקישר את הנאשם לגורמים האיראניםצילום: דוברות שב"כ

מחקירת השב"כ עלה עוד כי במסגרת מפגשיו של הנאשם עם גורמי המודיעין האיראני, התבקש למסור מידע על נושאים רבים, ביניהם: אתרים ביטחוניים ואסטרטגיים בישראל, האופן בו ניתן להעמיק את השסעים בחברה הישראלית, איתור גורמים מקרב ערביי ישראל שיוכלו לסייע לאיראן ומימוש פעילות טרור כנגד מטרות בישראל וביצוע פיגועים לטובת "שחרור פלסטין".

"תוצאות החקירה מעידות על עומק הקשרים בין איראן לבין ארגון החזית העממית, ומאמציהם לבצע פעילויות ריגול וטרור בתוך ישראל, וזאת גם בעת ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה אשר התפשטה באיראן בצורה קשה. חקירה זו ממחישה פעם נוספת כי איראן ושלוחיה פועלים לגיוס וניצול של אזרחים ישראלים לטובת צרכיה של איראן", נמסר מטעם השב"כ.

נגד החשוד, שזהותו אסורה בפרסום, הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד אשר מייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות.