אמנון אברמוביץ'
אמנון אברמוביץ'Photo by Hadas Parush/Flash90

העיתונאי הוותיק של חדשות 12, אמנון אברמוביץ', מברך על ריבוי העיתונאים הדתיים והימניים, מסביר מדוע הוא מתקשה להאזין לגלי צה"ל ומספר על יחסי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בראיון לסימה קדמון ב"ידיעות אחרונות" נשאל אברמוביץ' מה דעתו על הריבוי ההולך וגדל של עיתונאים ימנים ודתיים. הוא השיב: "כן ירבו. יכול עיתונאי, מבחינתי, להיות ימני או שמאלי, נץ או יונה, חרדי, דתי או חילוני - ובלבד שלא יהיה בור ועילג. בשנים האחרונות אני ממעט, למשל, להאזין לגלי צה"ל. ההאזנה בשעות מסוימות גורמת לי דלקת אוזניים. ישנם שם שדרים, פרשנים, שמשתמשים במילים בלי להבין את משמעותן. אני מכנה זאת: אנשים שלמדו את השפה מפי השמועה.

''כשהוקמה תחנת גלי צה"ל, שאלו את בן־גוריון על נחיצותה. התחנה תיתן ביטוי ל'ערכי צה"ל ולמורשת הקרב', אמר בן־גוריון. הוא לא אמר, לערכי הבורות, למורשת העילגות ולשירותי דוברות מפוקפקים".

בניגוד מוחלט למה שחושבים, אברמוביץ' מעריך את נתניהו בעיקר בשל האינטליגנציה שלו, מההשכלה והידע. ''אנשים בגילנו אמורים לדעת שאדם נשפט על פי האופי ולא על פי הכישורים. לא מתחשק לי לדבר על אופיו ורכיביו המתעתעים. אומר רק מילה על דפוס קבוע ביחסי אנוש: נתניהו מתרפס בפנים ומשחק מלוכלך מאחורי הגב, כך מול כולם, שותפיו ועמיתיו, יריביו הפוליטיים ועיתונאים".

אברמוביץ' נשאל על פציעתו במלחמת יום כיפור, ממנה נותר נכה צה''ל וזכה בצל"ש הרמטכ''ל. "אני לא חושב שמגיעות זכויות יתר למי שנלחם, נפצע וקיבל צל"ש. על יחסי לצל"ש אספר לך סיפור: כשהתפרסמה רשימת הצל"שים, הבן הקטן שלי, שהיה אז בן שמונה, שאל אותי אם זה מכסף או מזהב. שאלתי: 'למה אתה שואל?' הוא אמר: 'כי אחרי שתמות, אני רוצה למכור את זה'. אמרתי לו: 'אל תמתין, אתה יכול למכור את זה כבר עכשיו'".

האם בעקבות האיומים והגידופים חשבת לעזוב את המקצוע? "אני ישראלי ועיתונאי על פי הגדרתי העצמית. מעולם לא חשבתי לעזוב, לא את הארץ ולא את המקצוע... לכל אחד ואחת ישנה או צריכה להיות סיסמה אישית, בנוסף לסיסמת הכניסה לטלפון ולמחשב. הסיסמה שלי היא: עמיד בפני עלבון ואטום לחנופה. שמעתי בימי חיי גם עלבונות והרבה יותר דברי חנופה".