ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח טלפונית היום עם האפיפיור פרנציסקוס, ומוקדם יותר השבוע גם עם מלך הולנד וילם-אלכסנדר, נשיא קזחסטאן, קאסים-ג'ומארט טוקאייב, ונשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', על רקע משבר נגיף הקורונה העולמי.

בשיחתו עם האפיפיור הביע הנשיא את תודתו והערכתו על התגייסותו של האפיפיור למערכה נגד האנטישמיות וביקש ממנו להמשיך ולשאת מסר חשוב זה על רקע גילויי האנטישמיות המתרחבים ביחס להתפשטות מגפת הקורונה.

"המגיפה מלמדת אותנו כי אין בינינו גבולות וכי אף אדם אינו חסין. אנחנו כולנו יחד, נאבקים יחד באויב קשה ואכזר וכך גם נתגבר, שלובי זרועות בכל העולם, יחד", אמר הנשיא.

בנוסף, ביקש הנשיא ביקש להעביר את ברכת העם היהודי לנוצרים החוגגים בקרוב את חג הפסחא שיחול ביום ראשון, ה-12 באפריל.

האפיפיור הודה לנשיא על דבריו וסיפר לו על ההערכות לחג בצל הקורונה גם בוותיקן, המתכנסת תחת מגבלות המגפה. "כשתדליקו את נרות החג הערב בישראל, נהיה כולנו איתכם, אהיה אני אתכם בליבי ובתפילותיי", אמר האפיפיור.

במסגרת שיחותיו של הנשיא עם מנהיגי העולם בצל מגיפת הקורונה שוחח הנשיא עם מלכי ספרד והולנד ונשיאי גרמניה, צרפת, איטליה, אוסטריה, מולדובה, צ'כיה, קרואטיה, ארמניה, קפריסין, יוון, פורטוגל, רומניה, קולומביה, פרו, הונדורס, קזחסטאן וסרביה.