אבנר נתניהו
אבנר נתניהוצילום: Marc Israel Sellem/POOL/Flash 90

ביקורת חריפה נרשמה מצד עיתונאים ברשתות החברתיות נגד בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, שצולם עם אביו כשהם יושבים יחד בליל הסדר.

בערוץ 12 שודר אמש "ליל הסדר הגדול" בו לקחו חלק ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר כחול לבן בני גנץ, ועוד נבחרי ציבור וידוענים. נציין כי הסרטון צולם מראש, עוד לפני שנכנסו לתוקפן התקנות האחרונות הנוגעות לליל הסדר.

בצילום מבית ראש הממשלה הופיע גם בנו הצעיר של נתניהו, אבנר, שאינו מתגורר במעון ראש הממשלה אלא בדירה ברחוב בלפור הסמוך למעון.

העיתונאי ברק רביד טען ''בלשכת נתניהו טענו שוב ושוב שלא היתה הפרה של הנחיות משרד הבריאות. אבל נראה שהם עושים לעצמם לא מעט הנחות. ואני עדין. הם הפרו גם הפרו. אפשר פשוט היה לומר סליחה טעינו לא יקרה שוב. במקום זה מתחילים לשקר''.

עיתונאי חדשות 12 ציון נאנוס הגיב: ''אנשים די. לא יכול להיות שאדם חכם כמו נתניהו יפר את הוראות הבידוד ועוד יאפשר לצלם את זה. זה כמו שאדם יקליט את עצמו בשיחת שוחד". בהמשך הוא צייץ: ''שוחד, מרמה והפרת הסגר''.

עיתונאי ''הארץ'' ג'וש בריינר הגיב: ''טוב זה לא ייאמן ונמאס לי. צועקים פה ימים, זועקים! לא לעשות סדר עם ההורים. מתחננים. זה מסוכן. ואז זה קורה. אבנר נתניהו כבר לא גר בבלפור. יאיר כן. אז איך לעזאזל הוא הגיע לעשות סדר עם האבא בן ה-70 שלו??? איפה לעזאזל הדוגמא האישית??? נשבר לי. אגב, זה גם קנס 500 ש"ח. מי ישלם?''.

גורמים בסביבת נתניהו מסרו בתגובה כי "בחודש האחרון אבנר שוהה כל יום במשך שעות רבות במעון רה"מ ולן בדירתו שנמצאת בצמוד למעון, בתוך המתחם המאובטח. אבנר פועל על פי הכללים של משרד הבריאות ואינו יוצא לשום מקום. הצילום בוצע ביממה האחרונה של הבידוד ולאחר בדיקה שנעשתה לנתניהו ותוצאתה שלילית".

בנו השני של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, צייץ בתגובה כי אחיו "שוכר דירה בבניין ממול ולא יוצא משם לשום מקום חוץ מבית ראש הממשלה".