ערבות המונים
ערבות המוניםצילום: האיחוד הלאומי

מערכת "ערבות המונים" אשר מאגדת תחתיה עשרות מארגוני הציונות הדתית המובילים, מסכמת שבועיים של פעילות עניפה במהלכם כ-1740 מתנדבים סייעו למאות פניות שהגיעו למערכת.

הפעילות כללה משלוחי מזון ותרופות לקשישים, מבודדים וחולי קורונה, למידה מרחוק לצד טיפול בבקשות מיוחדות ומצוקות אישיות.

בשיתוף איגוד רבני קהילות חולקו מאות תלושי מזון למשפחות נזקקות בשווי של כ-200,000 ש״ח אשר נתרמו גם הם על ידי הציבור הרחב דרך מערכת ׳ערבות המונים׳ ודרך 'קרן אור'.

מערך ההתנדבות ׳ערבות המונים׳ פועל על בסיס מערכת אוטומטית חכמה אשר אינה דורשת חמ״ל אנושי ומחברת בין מבקשי הסיוע למתנדבים אשר מתגוררים בקרבתם.

בין הארגונים השותפים למיזם ניתן למצוא את מכללת הרצוג שבגוש עציון, זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית, ארגון הרבנים ברקאי, עמותות השירות הלאומי עמינדב ובת עמי,עמותת החסד מאירים, עמותות חסד מדימונה, קרית מלאכי ושדרות, שלוש תנועות הנוער: בני עקיבא, עזרא ואריאל, מרכז ישיבות בנ״ע, רשת צביה, איגוד רבני קהילות, קרן קהילות, איגוד ישיבות ההסדר, איגוד הישיבות הגבוהות, רשת שעלי תורה ומפעלות הציונות הדתית.

מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד, ממנהלי המיזם, אמר: "חג הפסח הינו חג החירות והשנה אפשר לומר שהוא גם חג הערבות ההדדית. אנו רואים חיבורים נפלאים בין חילונים, דתיים וחרדים שלא נותנים לאף לשון הרע להפריד ביניהם.

''בימים של אתגרים פוליטיים במקביל למאמץ לקדם את ערכי הציונות הדתית בכנסת זו זכות גדולה להוביל מערך חסד חברתי שחושף את כל הטוב שבעם ישראל. המערכת תמשיך ותעבוד כל ימי החג. אני קורא לכל מי שזקוק לסיוע להכנס למערכת ולהרשם - היא תשבץ לכם מתנדב שיסייע", הוסיף ולד.