שחקני הנבחרת בניצחון הבית האחרון שלהם במוקדמות
שחקני הנבחרת בניצחון הבית האחרון שלהם במוקדמותצילום: FIBA.BASKETBALL

עוד אירוע שנדחה. בזמן שהעתיד הנראה לעין לגבי טיפול בנגיף הקורונה לא נראה כלל, בפיב"א, ארגון הכדורסל האירופי מנסים לפזר במעט את הערפל ולהקל על שחקנים, קבוצות, בעלי תפקידים ואוהדים.

אחרי שהודיעה על סיום ספורטיבי לעונה האירופית של המפעל היוקרתי שלהם, ליגת האלופות, במתכונת מיוחדת - פיינל 8 שיתקיים ככל הנראה בהיכל הפיס ארנה שבירושלים אותו תארח הפועל ירושלים, והודיעה על ביטול כלל אליפויות אירופה לנבחרות הצעירות בקיץ הקרוב, הערב (חמישי) הודיעה פיב"א גם על העתיד של טורניר היורובאסקט שאמור היה להתקיים בשנה הבאה.

האליפות שהייתה אמורה להיערך בשנה הבאה על פני ארבע מדינות: גרמניה, גיאורגיה, צ'כיה ואיטליה, תדחה בשנה, זאת כמובן בשל התפשטות נגיף הקורונה.

ההחלטה על דחיית הטורניר לקיץ 2022 הגיעה כמובן לאור ההחלטה על דחיית משחקי האולימפיאדה בטוקיו לשנה הבאה, כשהדבר יצר התנגשות בין לוחות הזמנים של שתי התחרויות הספורטיביות.

משמעות הדבר היא כי משחקי המוקדמות של הטורניר האירופי שכבר החלו עם שני משחקים בהם השיגה נבחרת ישראל ניצחונות על פולין בחוץ ורומניה בבית, יחזרו להתקיים ככל הנראה בין ה-22 ביוני ל-4 ביולי 2021, ואילו היורובאסקט עצמו יהיה בין ה-1 ל-18 בספטמבר 2022.

להחלטה על דחיית אליפות אירופה בכדורסל ישנה משמעות גם לגבי משחקי מוקדמות גביע העולם 2023, כשאלה ייפתחו עוד לפני היורובאסקט בשישה חלונות - הראשונים יהיו בנובמבר 2021, אחריהם בפברואר 2022 וכן ביוני 2022. החלון הרביעי שהיה אמור להתקיים בספטמבר 2022 הוקדם לאוגוסט ויתקיים ממש לפני אליפות אירופה כשהנבחרות כבר מכונסות ומתאמנות ולמעשה באותו הקיץ יהיו לנבחרות שתי משימות. החלון החמישי יהיה בנובמבר 2022 והשישי והאחרון בפברואר 2023.

מזכ"ל פיב"א, אנדראס זאקליס שמח על ההחלטה ואמר: "אני מאוד מרוצה כי בתקופה כה מאתגרת הצלחנו לבצע תהליך מהיר ולאשר לוח משחקים מעודכן לכל אליפויות הבוגרים שלנו, וכל זה שבועיים אחרי הודעת הוועד האולימפי הבינלאומי על דחיית האולימפיאדה".