ניצב מוטי כהן ברהט
ניצב מוטי כהן ברהטצילום: דוברות המשטרה

מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן הגיע היום (שישי) לעיר רהט בדרום, כדי לעמוד מקרוב אחר פעילות המשטרה ולשוחח עם השוטרים הפועלים באזור מאז אירוע הירי לעברם.

עד כה עצרה המשטרה 13 בדואים בחשד למעורבות בירי לעבר השוטרים וניידות המשטרה, וגם בחשד לאיומים ברשת החברתית והחזקת תחמושת, זאת בנוסף ל-22 חשודים שעוכבו בחשד לעבירות תקיפה והפרעה לשוטרים.

״אירוע הירי שהתרחש אתמול ברהט הוא חמור", אמר כהן. ''מי שיורה לעבר אזרחים או שוטרים צריך להיות מאחורי סורג ובריח ואנחנו נעשה הכל כדי למצות את הדין עם המעורבים''.

מ''מ המפכ''ל סיפר כי ''בשנה האחרונה הושקעו מאמצים רבים ומשאבים אדירים במאבק הנחוש והמתמשך באלימות ובשימוש באמצעי הלחימה בחברה הערבית, מה שהוביל לתפיסות רבות והישגים משמעותיים, אולם הדרך עוד ארוכה ועלינו להמשיך ולהתמיד במאבק עיקש זה״.

״האירוע החמור הזה מהווה תזכורת כואבת לכך שגם בשעת חירום לאומית זו, בשעה ששוטרים נלחמים על חייהם של אזרחי ישראל מפני נגיף קטלני, יש מי שמנסה לפגוע בהם בירי. לא בכדי, לצד מיקוד האכיפה במסגרת המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, כלל מערכי המשטרה ממשיכים כל העת במאבק נחוש ובלתי מתפשר בפשיעה על כל גווניה, ובפרט בפשיעה החמורה״.

״אנחנו נפעל ככל שידרש וכמה זמן שידרש, בכדי למצות את הדין עם אותם עבריינים אלימים פורעי חוק. חיי אדם הם ערך עליון עבורנו, ולכן ידע כל מי שינסה לפגוע ולבצע ירי לעבר אזרחים או שוטרים, כי נפעל מולו בנחישות ולא נרפה עד שנעצור אותו ונעמידו לדין''.

ניצב כהן הדגיש: ''המשטרה תמשיך לפעול לשמירה על ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל בעיר רהט, בישובי החברה הערבית ובכל מקום אחר בישראל״.