אל"מ הישאם אבראהים
אל"מ הישאם אבראהיםצילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי העביר את המלצתו על אלוף-משנה הישאם אבראהים להשיא את משואת צה״ל ביום העצמאות ה-72 למדינת ישראל.

המלצת הרמטכ"ל אושרה על ידי יושב ראש ועדת השרים לסמלים וטקסים, השרה מירי רגב.

רב-אלוף אביב כוכבי אמר "אלוף-משנה הישאם, מפקד בית הספר לשריון, בן העדה הדרוזית, מהווה בסיפורו האישי ובפועלו הפיקודי לאורך השנים, סמל לחיבור בין קבוצות ומגזרים שונים המשרתים בצה״ל. הישאם, קצין מצטיין, מהווה דוגמא להיותו של צה"ל צבא העם, המאפשר הזדמנות שווה לכל המשרתים בו. הישאם חותר כל שנותיו בצה״ל לפעול בהתנדבות מעבר למסגרת תפקידו. הוא ממקד את רוח ההתנדבות באוכלוסיות חלשות ובחיבור לחברה הישראלית ולצה״ל. אני גאה על הבחירה בהישאם להדליק את משואת צה״ל ביום העצמאות ה-72".

בצה"ל מציינים כי אלוף-משנה אבראהים, בן העדה הדרוזית, פועל שנים רבות לחיזוק הקשר בין צה"ל, צבא העם, לכל חלקי העם. הוא פועל לעודד גיוס והשתלבות כל בני המגזרים, פועל לחיזוק פרויקט 'בית גיל', במסגרתו מתנדבים חיילי החטיבה בראשותו לסייע לילדים עם צרכים מיוחדים, הוא מתנדב שנים ארוכות במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות. עשייתו החברתית המגוונת מביאה לידי ביטוי את אישיותו יוצאת הדופן כקצין, כישראלי וכאדם. רוחו ההתנדבותית והערבות ההדדית, הנישאות על כתפיו בגאון, מחזקות את השריון הרוחני של העם בישראל.

השרה מירי רגב בירכה על הבחירה "אני שמחה על ההחלטה לבחור באלוף-משנה הישאם אבראהים להשיא את משואת צה"ל ביום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל. אלוף-משנה אבראהים, מפקד עוצבת 'בני-אור', בית הספר לשריון, מביא לידי ביטוי באורח מופתי את הכוחות המחברים והמאחדים את הקהילות השונות בישראל לכדי רקמה אנושית ישראלית אחת. אלוף-משנה אבראהים מסמל באישיותו את הברית והקשר העמוק בין בני העדה הדרוזית למדינת ישראל ואזרחיה. בעשייתו הוא תורם רבות לחוסנה של החברה הישראלית לביטחונה ולקשר בין כל מרכיביה".