אורלי לוי אבקסיס
אורלי לוי אבקסיסצילום: קובי ריכטר/TPS

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, שלא המליצה לנשיא על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה, מבהירה בפוסט שפרסמה בצהריים (ראשון) כי היא מצטרפת לתמיכה בדרישה להעביר לנתניהו את המנדט להרכבת הממשלה.

"מצב חדש- מסקנה ריאלית", פתחה לוי אבקסיס את הפוסט, וציינה כי "פנייתו של גנץ לנשיא המדינה להארכת המנדט היא הודאה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה".

לדבריה, פנייתו של גנץ לנשיא, "נועדה להרוויח זמן כאמצעי להפעלת לחץ במו"מ התקוע. לחץ שתכליתו לסחוט מן הצד שכנגד עוד ויתורים ועוד מוקדי כוח פוליטיים- זאת בנוסף לרוטציה ולייצוג הפריטטי המנוגדים לכל פרופורציה הגיונית במצב נורמלי".

"המו"מ שהתחיל מתוך דאגה כביכול מסכנת הקורונה הפך לתעתוע פוליטי מוזר המלווה באיומים על ראש הממשלה: אם לא תענה לדרישתנו, נגיש לכנסת הצעות חוק שיפסלו אותך באופן פרסונלי מלכהן", טענה.

"מדהים לשמוע מוסר סלקטיבי שכזה מפיהם של אלה שהבטיחו פוליטיקה נקייה", תקפה לוי אבקסיס את גנץ.

"במצב שנוצר יש רק דרך אחת לצאת מן המבוך, והיא להכיר בעובדות: 1. הליכוד היא המפלגה הגדולה בכנסת. 2. רה"מ נתמך ע"י הבלוק הפוליטי הגדול בכנסת: 59 חברי כנסת. 3. גם במצב שנוצר הממשלה מתפקדת, אפשר וניתן לבקר אותה, אבל היא עדיין מתפקדת ולא מתפרקת. 4. מהסיבות האלו יש לתת לרה"מ את המנדט כי בואו נודה, רק לו הסיכוי להרכיב ממשלה", חתמה לוי אבקסיס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף את הפוסט שפרסמה ח"כ לוי אבקסיס והוסיף: "אורלי, ברוכה הבאה".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מסרה בתגובה לדבריה של לוי-אבקסיס, "בצעד הקודם שלה תהיתי איך אורלי לוי אבקסיס יכולה לישון בלילה. עכשיו אני מבינה שאין לה לא מצפון ולא מוסר וגם לא מינימום בושה".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ תקף גם הוא, "אורלי לוי לא מייצגת ולו בוחר אחד מתוך 267,480 שהצביעו לרשימה שלנו. המהלך הבזוי שלה הוא בפועל גניבת קולות שמאל להשגת טובות הנאה אישיות. יש לחשוף מיד את הסכם השוחד הפוליטי בין לוי אבקסיס לנתניהו. על הנשיא להתעלם מהמלצתה ולא לתת יד לרמיה הפוליטית ולהמשך רמיסת האמון בין הציבור לנבחריו"