מחסום בכניסה לבני ברק
מחסום בכניסה לבני ברקצילום: דוברות המשטרה

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר, תוקף בחריפות את השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי.

"הסגר המלא על בני ברק הוא הסכנה הגדולה ביותר כרגע במדינת ישראל, וההחלטה שלא התקבלה אתמול לצמצם את הסגר לשכונות שבהן יש התפרצות נרחבת של הוירוס היא שערורייתית ומזכירה זמנים אפלים", קבע וידר.

וידר ציין, "כבר לפני שבוע קיבלתי התחייבות מפורשת שבמוצאי החג יקבע מדד ארצי לסגר ברמת השכונה, והסגר בבני ברק יוסר מהשכונות שבהן התחלואה נמוכה, אבל בסופו של דבר התקבלה החלטה לא מידתית ולא הגיונית להחיל את המדד על כל הארץ פרט לבני ברק".

"התשובה ששר הבריאות ליצמן ושר הפנים דרעי תמכו בהמשך מדיניות הסגר על כל בני ברק לא מקובלת עלי. הם לא מייצגים אותי ולא את כל תושבי בני ברק, ומעולם לא קיבלו מנדט לזה, וגם ראש הממשלה טועה כשהוא מקשיב לדעתם", טען וידר.

לדבריו, "בני ברק היא עיר ענקית, כמעט 210,000 תושבים. יש בעיר שכונות ואזורים שלמים (פרדס כץ, מערב בני ברק, אזור מוהליבר ועוד) שבהם חיים עשרות אלפי תושבים שהקפידו על כל הכללים וההנחיות ובהם התחלואה נמוכה מהממוצע הארצי".

"איש לא יעלה בדעתו להטיל סגר על צפון תל אביב אם תהיה חס ושלום התפרצות בדרום תל אביב, ולהפך, אז למה להטיל סגר על צפון בני ברק כשיש התפרצות בדרום בני ברק זה נראה לשר הבריאות הגיוני?", הוסיף.

וידר הדגיש עוד, "חמור מכך - חוסר האבחנה בין האזורים השונים בעיר והעובדה שניתן לנוע בחופשיות בתוך העיר מאפשר לנגיף להתפשט מהשכונות הנגועות לשכונות הבריאות ויוצר גם נזק כלכלי וחברתי חסר תקדים, וכל זה ללא שום היגיון ובניגוד לעמדת כל אנשי המקצוע ששוחחתי איתם, ללא יוצא מן הכלל. גם אם יש שכונה מסוימת שיש ספק לגביה, ניתן בקלות להחליט על הוצאת החולים ממנה למלוניות ו/או ביצוע בדיקות סקר נרחבות בתוכה".

"משרד הבריאות חייב עוד היום לשנות את מדיניות הסגר בבני ברק ולהקל את ההגבלות ככל שניתן. החיבור המלאכותי בין חולים ובריאים עלול בסופו של דבר לגרום לגידול דרמטי במספר החולים ולקריסת כל בתי החולים במרכז הארץ. לזה מחכה שר הבריאות?", תהה.

"פניתי הבוקר שוב לראש הממשלה ולשרי הקבינט והבהרתי להם שהדרך היחידה ליציאה מהירה מהמשבר ושיקום החיים הנורמליים בבני ברק בעתיד היא בידוד מיידי של השכונות הנגועות ורק שלהן. ככל שהשר ליצמן והשר דרעי לא ישנו עוד היום את עמדתם וככל שראש הממשלה ימשיך להקשיב להם, אנחנו נפנה לקבלת סעד משפטי. המצב הקיים לא ימשיך", חתם וידר.