יחד נצליח
יחד נצליחצילום: דוברות מתפ"ש

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים פעלה היום (א') להכניס לרצועת עזה מכשיר PCR לבדיקת נגיף הקורונה.

במסגרת עבודת מטה שהובילה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, זוהה צורך במכשיר PCR למערכת הבריאות ברצועת עזה כדי להכפיל את מספר הבדיקות לזיהוי נגיף הקורונה שמבוצעות בעזה.

לאחר מציאת ארגון בינלאומי שהסכים לתרום עשרות אלפי דולרים לצורך רכישת המכשיר ובסיוע של ארגון הבריאות העולמי (WHO), תיאמו קציני מתפ״ש את הבאתו ממדינה מוסלמית שכנה דרך מעבר אלנבי.

המכשיר יישלח לבית החולים שפאא׳ ברצועה ובאמצעותו ניתן יהיה לפענח דגימות ולזהות את נגיף הקורונה - תוך מתן אפשרות להכפלת קצב הבדיקות ברצועת עזה באופן מיידי.

נציין כי בנוסף למכשיר, ארגון הבריאות העולמי תרם גם 500 ערכות בדיקה וריאגנטים, שנכנסו היום לרצועה. היחידה והקהילה הבינלאומית ממשיכות במאמץ לאתר ריאגנטים חיוניים לשם ביצוע הבדיקות.

מכשיר PCR
מכשיר PCRצילום: דוברות מתפ"ש

יוזמה זו מצטרפת לשורת פעולות נוספות שמקדמת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים במהלך החודשים האחרונים בשיתוף פעולה הדוק ויוצא דופן עם הקהילה הבינלאומית. בין היתר על ידי תיאום הכנסת ערכות בדיקה לזיהוי הנגיף, ערכות מיגון לצוותים הרפואיים, תרופות וחומרי חיטוי שנתרמו על ידי הקהילה הבינלאומית.

ראש המחלקה האזרחית במתפ״ש, אל״ם שרון ביטון: ״תיאום זה הוא דוגמה לפעילות הענפה שמקדמים אנשי היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, שזיהו צורך אקוטי ופעלו בשילוב זרועות עם הקהילה הבינלאומית משלב מציאת התורם, רכישת המכשיר ועד להתגברות על כלל האתגרים בדרך להכנסתו לרצועת עזה - כל זאת מתוך ראיית השלם, תחושת השליחות והבנת הסכנה הטמונה בהתפרצות נגיף הקורונה ברצועה''.

אל''ם ביטון הוסיף: ''אני מאמין ויודע כי באמצעות שמירה על קשר הדוק עם הקהילה הבינלאומית - נוכל ונדע לצלוח בצורה טובה יותר את המשבר. בהזדמנות זאת מביע את הערכתי העמוקה לאין ספור השותפים במערכת הביטחון ומחוצה לה שאיפשרו את העמידה גם במשימה זו״.

ראש מנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה, אל״ם איאד סרחאן: ״מנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה רואה חשיבות עליונה בהובלת שיתוף הפעולה והתיאום עם הקהילה הבינלאומית במסגרת המשימה המשותפת על מנת לבלום את התפשטות הנגיף המסוכן ברצועת עזה - מתוך הבנה שיחד נצליח. ההצלחה של כולנו מהווה ניצחון אמיתי בצל המשבר והתקופה המאתגרת. אנו נמשיך להוביל תיאומים מסוג זה בשיתוף עם אנשי הקהילה הבינלאומית בכל עת ולעשות ככל שביכולתנו למען בריאותם האיתנה של תושבי רצועת עזה״.