בית כנסת
בית כנסתצילום: iStock

כדי להדק את המשמעת של שומרי המצוות באשדוד בכל הנוגע להיערכות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, פרסם אתמול רב העיר אשדוד הרב יוסף שיינין מכתב חריף בו כינה את המתפלל במניין נגד הוראות משרד הבריאות - 'רודף'.

"יש בין ציבור שומרי התורה צער רב מאי היכולת להתפלל בציבור, ויש שהגו רעיון הנקרא 'תפילת המרפסות', והוא דבר הצריך רב הבקי באו"ח, להורות איך יועיל הצירוף בזה. כיון שיש בזה הרבה פרטים המשנים הדין. ואשרי מי שעושהו כדין", פתח את מכתבו.

בדבריו התייחס לאנשים הסבורים כי הם מקיימים מצווה בכך שהם מפרים את הנחיות משרד הבריאות. "אך הורע בעיני, כי שמעתי מעדים מהימנים, שגם כעת עדיין ישנם המתארגנים למניינים באורח הנוגד את הוראות הרופאים, וחושבים הם כי מצות תפילה בציבור בידם.

"והנני להודיע בזה בשער בת רבים כי יש לחוש להם לדין רודף, ואין שום מצוה בזה, ואדרבה עבירה היא. עבירה חמורה של חשש פיקוח נפש. ואף על ספק רחוק בפיקוח נפש, מחללין את השבת. ואלקינו אשר ציוונו על תפילה בציבור, הוא המצוונו כעת להתפלל ביחידות ובבדידות".
.
את דבריו חתם במילים: "כל דברי הרופאים בענין זה יש להם מעמד של דין דאורייתא. וכל השומע לדבר זה ישמרהו הקב"ה מכל פגע רע ומכל מחלה וכל תקלה. בברכת והסירותי מחלה מקרבך, הרב יוסף שיינין".