חיילי צה"ל בבני ברק
חיילי צה"ל בבני ברקצילום: קובי ריכטר/TPS

מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי שוחח היום (שני) עם כתבים צבאיים, סיפר על הסיוע של צה"ל לירושלים וקרא להיערך להתמודדות ארוכת טווח עם נגיף הקורונה שלא צפוי להיעלם בעתיד הקרוב.

"צריך לדבר על אסטרטגיית התמודדות ולא על אסטרטגיית יצאה", אמר ידעי, "ברור שמדובר באירוע ארוך טווח שצפוי ללוות אותנו לפחות בשנה הקרובה עם עליות ומורדות. מבינים שנדרש החזרת המשק לפעולה ואנחנו מעבירים לדרג המדיני את המלצתנו את האופן שנכון לעשות את זה".

על הסיוע לירושלים אמר אלוף פיקוד העורף: "מחוז ירושלים של פיקוד העורף קיבל משימה לסייע לרשות. ערכנו מיפוי יחד עם ראש העיר של כל הצרכים. מתן הסברה ממוקדת, הרחבה של פינוי חולים, הגדלת כמות בדיקות בתיאום עם מד"א''.

מחוז ירושלים תוגבר בחמש פלוגות מגדוד סיור של חטיבת הנח''ל וגדוד תבור של חטיבת החילוץ, ''נערכים להרחיב סיוע לרשויות נוספות שיזדקקו לתמיכה שלנו בהתאם להנחיית ממשלה, כדי למנוע חוסר תפקוד של רשויות".

חיילי פיקוד העורף ועוצבת האש מסייעים לתושבי בני ברק

בתוך כך, משרד הבריאות מבקש משרי הממשלה להטיל עוצר על אזרחי ישראל גם בחג השני של פסח וגם במימונה. בחדשות 12 דווח כי ההנחיות שיעלו אחר הצהריים להצבעה בממשלה יהיו דומות לאלו שהוטלו על הציבור בליל הסדר.

במערכת הבריאות חוששים שישראלים רבים ינצלו את החג השני ואת המימונה לחגיגה משפחתית רחבה ולא במסגרת הגרעינית כפי שהייתה בליל הסדר.

הטלת העוצר תאפשר למנוע את ההתקהלות ובכך למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. במשרד הבריאות גם בוחנים כיצד להגביל את היקף המכירה ברשתות השיווק בצאת חג הפסח, מחשש להתנפלות על מוצרי החמץ.

הפקת ענק ביישוב יצהר בשומרון