הרב בקשי דורון בישיבת בית שאן
הרב בקשי דורון בישיבת בית שאןצילום: ארכיון הרב שושן

ראש ישיבת ההסדר בבית שאן, תלמידו הקרוב של הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, הרב שלמה שושן, מספר על הקשר הרציף ששמר הרב עם הישיבה גם ואולי בפרט בשעותיה הקשות.

"זכינו בישיבה לאוזן קשבת, עזרה והתייעצות מאדם ענק, גדול בכל חלקי התורה בצורה מדהימה. זכינו פעמיים, בכל פעם כשהיינו צריכים להקים את בית המדרש מחדש אחרי דברים קשים שהישיבה עברה הרבה התייצב כאן, פינה כמעט יום שלם, מסר שיעור, חיזק את הציבור ואת תושבי בית שאן למרות שזמנו היה מאוד מצומצם. הוא הגיע אלינו בשמחה גדולה ואנשים ביקשו ממנו ברכות והתייעצויות".

מוסיף הרב שושן "מדובר בשילוב של אדם ענק בתורה עם פשטות ענווה והתמסרות לכל דבר שהציבור זקוק לו. התנהל באורך רוח, בנחת ובשמחה וענווה וצניעות גדולה מאוד, במקום שאתה מוצא את ענוותנותו שם אתה מוצא את גדלותו, גם בתורה, גם בהקשבה וגם ברצון לעזור, כשהייתי מגיע ללשכתו בבקשת עזרה מיד היה מרים טלפונים למי שצריך. זו אבדה עצומה לעם ישראל".

הרב שושן, המכהן גם בבית הדין האזורי, מספר על ראשית היכרותו עם הרב בקשי דורון זצ"ל: "ההיערכות התחילה כשהוא ביקש ממני להצטרף להיות חבר בית הדין לגיור והיו צריכים גם אנשים עם כושר לדיינות. למרות הביקורת מסביב ולמרות שיש כאלה בציבור שממנו הוא בא שאולי מערך הגיור לא מצא חן בעיניהם, הרב בקשי היה קשוב לצרכי עם ישראל, הוא הלך בדרך הזו כי הוא ידע שזו הצלה של עם ישראל, כמובן על פי תורה וכללי התורה מבלי להמציא המצאות שאין להם שחר, אבל מתוך הקשבה וחיפוש פתרונות שיביאו להצלת אותם מזרע ישראל שהתבוללו בגלות ורוצים לחזור כעת לעם ישראל, איך מקרבים אותם על פי ההלכה. משם התחילה ההיכרות שלנו והיא נמשכה ברוך ה' גם לעניין הקמת הישיבה והסיוע לה".

הרב שלמה עמאר סופד לרב בקשי דורון