בני גנץ
בני גנץצילום: איתן אלחדז/TPS

פרסום ראשון. יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ צפוי בשעות הערב למסור "הצהרה דרמטית". כך על פי גורמים במפלגה ששוחחו עם ערוץ 7.

מנגד גורמים אחרים במפלגה טענו כי אין עדין החלטות ועל כן ההצהרה עשויה להתעכב.

מאוחר יותר נמסרה הודעה רשמית לפיה גנץ יתן הצהרה לתקשורת בשעה 20:30.

מספר 2 ב"יש-עתיד-תלם", משה (בוגי) יעלון, קרא ליו"ר כחול לבן בני גנץ לחזור ולקבל החלטות חדשות.

"בני, כבר ברור שכוונתך התמימה להתגייס לממשלת חירום פוגשת נוכלות צינית של נאשם שנמלט מספסל הנאשמים", צייץ יעלון. "אם תסכים לדרישותיו לביצור שלטונו, ולהפיכתו לשליט מעל החוק, תמעל בשליחות שאיחדה בינינו. עדיין לא מאוחר להתחרט על הטעות בניווט!".

הבוקר הגיעו עשרות מפגינים ממחאת "הדגלים השחורים" לביתו של גבי אשכנזי, מספר 2 בכחול לבן. המוחים קראו לאשכנזי "להתעורר ולהבין את מה שכל המדינה כבר הבינה - שנתניהו עושה עליו ועל גנץ סיבוב". כמה מהם נקנסו בסכומים שנעים בין 475 שקלים ל-5,000 שקלים.

גבי אשכנזי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "גם בימים אלה יש להבטיח את חופש הביטוי ואת זכות המחאה, בתנאי שהמפגינים מקיימים את תקנות משרד הבריאות. הפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה. אני קורא לשר לביטחון פנים ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה לשקול את ביטול הדו"חות שנרשמו למפגינים הבוקר".

ריבלין עם גנץ ונתניהו
ריבלין עם גנץ ונתניהוצילום: חיים צח, לע"מ

בתוך כך רגע לפני פקיעת המנדט של בני גנץ, בכירים בהתיישבות מזהירים מהקמת ממשלת אחדות שתעניק לשמאל את הקליטה במוקדי הכוח החשובים למחנה הלאומי.

''אסור להקים את ממשלת האחדות הזאת. זה יוביל לעוד הרבה עמונות", אומרים הבכירים וקוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך לנסות להקים ממשלת ימין.

''היעד צריך להיות ממשלת ימין מבלי לוותר על האחיזה במשרד המשפטים", מוסיפים הבכירים ומציינים כי ''אם משרד הביטחון ומשרד המשפטים בידיים של כחול לבן איבדנו את היכולת להשפיע על הבג''צים נגד ההתיישבות. ייבחרו שופטים עוינים''.

הבכירים מדגישים כאמור כי נתניהו צריך לדחוף להקמת ממשלת ימין של 61 מנדטים, ולשכנע את יועז הנדל וצבי האוזר להצטרף למחנה הלאומי.

נציין כי ראשי מועצות ביו"ש ייפגשו היום עם ח"כ הנדל כדי לנסות ולשכנע אותו ואת ח''כ האוזר להצטרף לממשלת 61 ביחד עם מפלגות גוש הימין.