הדיונים יועברו בשידור חי. אילוסטרציה
הדיונים יועברו בשידור חי. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות הודיעה כי לראשונה דיון משפטי בבג"ץ ישודר בשידור חי באינטרנט.

מדובר בדיון שעתיד להתקיים ביום חמישי בעתירות נגד המעקב הדיגיטלי והאיכון שמבצע שירות הביטחון הכללי לטלפונים במסגרת המאבק בנגיף קורונה.

נזכיר כי מוקדם יותר היום (שני) דווח כי הרשות השופטת משלימה בימים אלה את שלב ההיערכות לפרויקט ניסיוני שבמסגרתו יועברו בשידור חי דיונים נבחרים של בית המשפט העליון.

הפרויקט הניסיוני יופעל תחילה באופן זמני ובמתכונת מצומצמת של הליכים נבחרים, בעלי עניין ציבורי מיוחד, המתקיימים בפני בג"ץ או בפני הרכב מורחב של שופטים, בהיקף של כעשרה שידורים ישירים בשנה הראשונה.

לצורך ביצוע הפרויקט הוקם במהלך החודשים האחרונים חדר בקרה ושידור מעל אולם ג' בבית המשפט העליון. בחדר הוצבו ארון תקשורת וכן שולחן בקרה הכולל פאנלים של שליטה, מסכי טלוויזיה ומערכת סאונד מתקדמת.

חדר הבקרה ישלוט מרחוק בחמש מצלמות שהותקנו באולם ג' ויפיצו את השידור החי. כמו כן, נבנה חדר ייעודי עבור מתורגמן לשפת הסימנים הכולל מוניטור ורמקולים, וכן מצלמה נוספת שתצלם ותעביר את התרגום בזמן אמת.

בשבועות האחרונים הושלמו בדיקות תקינות המערכת שנועדו לוודא שכל רכיביה מתפקדים כהלכה. דיונים אשר יוחלט להעבירם בשידור ישיר במסגרת הפרויקט הניסיוני ישודרו באתר בית המשפט העליון ובאתר הרשות השופטת וכן יתאפשר שידורם בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות.

ועדת היגוי בראשותו של המשנה לנשיאה, השופט חנן מלצר, שקדה על התווית הפרויקט ומימושו והיא תמשיך ללוות אותו גם לאחר השקתו. לשכת העיתונות הממשלתית, המסייעת בהקמת הפרוייקט הניסיוני משלביו הראשונים, הופקדה על ביצועו בשלב הנוכחי.