ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: Flash90

בקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד נשיא המדינה ראובן ריבלין הוגשה ליועמ"ש אביחי מנדלבליט ולמ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בגין הפרת תקנות לשעת חרום בעניין נגיף הקורונה.

למכתב המלא

ע"פ התלונה שהוגשה בידי עו"ד אביגדור פולסקי יש לפתוח כנגד הנשיא בחקירה פלילית בגין הפרת התקנות בליל הסדר, "הרני לפנות אליכם מתוקף תפקידכם כעומדים בראש מערכת אכיפת החוק, בבקשה כי תורו על פתיחת חקירה פלילית בעניין כדלהלן: על פי פרסומים שונים, שהה נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, עם בני משפחה שאינם בני אותו תא משפחתי, ושאינם גרים באותו מקום, במהלך ליל הסדר, וזאת בניגוד להוראות תקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש – הגבלת פעילות), תש"ף-2020", נכתב.

בתלונה הוסיף פולסקי כי "הפרסומים אף קיבלו חיזוק מהודאת הנשיא עצמו. למותר לציין כי לא ניתן לקבל מדיניות אכיפה מפלה, של איפה ואיפה בה יש שווים יותר ושווים פחות, בפני החוק, ואין צורך לחזור על מושכלות יסוד במדינה דמוקרטית בעניין השוויון בפני החוק".

עוד ציין כי "למותר לציין כי הדבר אינו מתקבל על הדעת, כי בתקופה מגיפה, בה נדרשת סולידריות חברתית וציות מלא להוראות החוק שנועדו, לשם השמירה על שלום הציבור, נשיא המדינה יעשה דין לעצמו, ישים עצמו מעל לחוק, תוך הפגנת זלזול בוטה, בציבור האזרחים שנדרשו לציית לחוק, ולהקפיד על שמירת הוראות הריחוק החברתי, שפעמים רבות באו לידי ביטוי בהשארת קשישים עריריים לבדם בליל החג. דווקא מהאדם העומד בראש המדינה, מצופה היה לגלות הקפדה יתירה על הוראות החוק ובפרט לאור התבטאויות שונות שלו בעבר, וודאי בעת שרשויות השלטון, מבקשים לקבל את אמון הציבור בעת שננקטים אמצעים פוגעניים, חסרי תקדים, הכרוכים בפגיעה אנושה בזכויות יסוד".

לסיום ביקש לפתוח בחקירה "אשר על כן, אודה על פתיחת חקירה מקיפה בעניין תוך פרסום תוצאותיה ברבים. אודה על עדכונים בהתפתחות החקירה, ובדחיפות".

עו"ד אביגדור פולסקי שהגיש את התלונה מסר "התנהלות רובי ריבלין הינה פשוט שערורייה. מעבר לכך שזו עבירה פלילית, מצופה מכב' נשיא המדינה להוות דוגמה אישית לאחריות לאומיות ולסולידריות חברתית. מדובר בהתנהלות חסרת אחריות, התנהלות מבישה ומזלזלת כאשר הנשיא פונה לציבור בבקשה להקפיד על הנחיות משרד הבריאות ומצד שני הוא עושה דין לעצמו.

מדובר בהתנהלות שאינה מאפשרת לנשיא להמשיך למלא את תפקידו. וההתנצלות שפורסמה מביכה אף היא ורק מעצימה את תחושת הזלזול באינטלגנציה של הציבור".