ארכיון
ארכיוןצילום: דובורת המשטרה

שני כלי רכב השייכים לפלסטינים הוצתו הלילה (שלישי) סמוך למתחם אוהלים שהקים צה"ל עבור עשרים נערי גבעות שנחשפו לחולה קורונה ונדרשו לשהות בבידוד.

המתחם הוקם באזור מצוקי דרגות. כוחות של משטרת ישראל הוזעקו למקום ונבדק האם פעילי ימין גם יידו אבנים לעבר פלסטינים ששהו באזור וריססו גז מדמיע לעברם. נפתחה חקירה.

אל המתחם שהקים צה"ל עבור נערי הגבעות סופקו מיטות, מזון, גנרטור וציוד נוסף. הנערים נלקחו לגבעה המבודדת לאחר שסירבו להתפנות ל''מלונית קורונה'' של משרד הביטחון.

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) הגיבה בחריפות: ''צה"ל דואג להם, המדינה מממנת אותם, הממשלה נותנת להם לגיטימציה והם בתמורה מבצעים פעולות טרור, פוגעים, פורעים ומחבלים. אל תמכרו לי את הלוקש על ממשלת אחדות. ממשלה בראשות נתניהו היא ממשלה שמטפחת את הטרור הזה''.

בחודש שעבר יידו בני נוער יהודים שלושה בקבוקי תבערה על רכב ''סוואנה'' של לוחמי משמר הגבול סמוך ליצהר שבשומרון. אחד מבקבוקי התבערה פגע ברכב הממוגן אך איש מהלוחמים לא נפגע. נזק קל נגרם לשמשת הרכב.

האירוע עורר תגובות קשות ביותר מצד תושבים בישוב יצהר, וגינוי חריף מצד הנהגת הישוב. אולם משליכי בקבוק התבערה טרם נתפסו.

רב היישוב יצהר, הרב דודקביץ, קרא לתושבים להסגיר לידי המשטרה את זורקי בקבוק התבערה. "מצווה מדאורייתא למסור למשטרה את מי שזרקו את בקבוקי התבערה על הלוחמים", אמר הרב.