רגע לפני שמניחים את המצות בצד
רגע לפני שמניחים את המצות בצדצילום: iStock

רגע לפני סיום החג, ריכזנו עבורכם את השיאים הגדולים של חג הפסח שיגרמו לכם להסתכל על כל החג מזווית קצת שונה.

הקערה הגדולה בעולם

כידוע, ליל הסדר הגדול בעולם נערך מדי שנה (חוץ מהשנה) בבית חב"ד נפאל בתאילנד. שנה שעברה החליטו המארגנים להפוך את ליל הסדר גם לקערת הסדר הגדולה בעולם כאשר חילקו את המשתתפים לאוהלים שונים לפי צורת הקערה. מעל כל אוהל אפילו פרסו את השם המתאים מהקערה, גם שלא ברור מי העדיף להיות באוהל המרור ולא בחרוסת.

הארי פוטר מי יודע?

ההגדה של פסח היא הספר שיצא בהכי הרבה מהדורות בעולם. התנ"ך אמנם הודפס הכי הרבה פעמים, אבל כמעט תמיד מדובר בעיצוב אחיד ואין גיוון בתוספות כמו בהגדה. ישנם אלפי מהדורות של הגדות שונות כאשר כל אחת מבליטה אלמנטים שונים וביניהם גם הגדות ייחודיות כמו הגדת ראשי הציפורים לפני מאות שנים ואפילו ההגדה של הארי פוטר מהשנים האחרונות.

המצה הגדולה בעולם

מדי כמה שנים נשבר השיא העולמי של המצה הגדולה בעולם. השיא האחרון שייך ל"מצות אביב" שהכינו שנה שעברה מצה ענקית באורך של כשישה מטרים ורוחב של ארבעה מטרים. המצה שקלה לא פחות משישה ק"ג, והכינו אותה עם שבע ק"ג קמח. היה גם מי שטרח לחשב את מספר החורים במצה, ומסתבר שהיו לה לא פחות מאשר 119,000 חורים, רק צריך להוסיף קצת שוקולד למעלה והכל מוכן.

הגדה בדקה

לא בטוח שאפשר לצאת ידי חובה באמירת ההגדה בצורה הזו, אבל סרטון מהיר במיוחד שהפיקו בטכניון מציג את רובה המוחלט של ההגדה כמעט ללא מגע יד אדם.

הקניידלך שיספיק לכם לכל השנה

יחד עם האדם ששבר הכי הרבה אבטיחים בדקה, וגביע הגלידה שמחזיק הכי הרבה כדורים ניצב בגאון הקניידלך הגדול בעולם. הכופתה הענקית שקלה למעלה מ120 ק"ג וכללה לא פחות מאלף ביצים ו32 ק"ג של מרגרינה. היא נעשתה כחלק מאירוע צדקה בניו יורק ולמרות שהאורך שלה היה 74 ס"מ, היא הצליחה להיכנס גם לקערת מרק ענקית לא פחות.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!