יעקב טסלר
יעקב טסלרצילום: דוברות הכנסת יצחק הררי

על רקע ההתמרמרות בציבור החרדי בשל הסגר שהוטל על בני ברק והריכוזים החרדיים בירושלים, פרסם חבר הכנסת יעקב טסלר מאמר בעיתונים 'המודיע' ו'המבשר' שבו הוא טוען כי הציבור החרדי הפך ל'מצורע' בעיני הציבור הכללי בישראל.

"האצבע שלי מופנית לממשלה, כמי שאחראית ישירה לפוגרום המילולי הזה, שכבר יש לו השלכות מעשיות", כתב טסלר. ''גם אם הממשלה, הייתה סבורה כי לא היה מנוס משימוש באמצעים קפדניים אלו, האם היא לקחה בחשבון, כיצד יגיבו הישראלים כשישמעו שדווקא על האזורים החרדים הוטלו סגרים? מה אמורים לחשוב אנשים במגזר הכללי, שמתבשרים שאלפי שוטרים וחיילים התפרשו בקרב החרדים, כדי לאכוף את ההנחיות של משרד הבריאות?

"התשובה ברורה: החרדים 'מצורעים', כולם 'נשאים' של הנגיף רח"ל, הם מפיצים את זה בארץ, התחלואה הגבוהה בערים חילונית, נובעת כמובן רק בגלל ה'קורוניסטים' הבני- ברקיים וכיוצא באלו. הכי קל זה להשחיר את פני הציבור החרדי, שמאז קום המדינה, היה לשק החבטות האולטימטיבי של כל בעיות המדינה''.

טסלר פירט דוגמאות. "רוצים דוגמאות? בבקשה: חולה שמגיעה לאחד מבתי החולים בארץ, וכאשר נשאלת מאין היא מגיעה, הרי שתשובתה 'בני ברק', הופכת אותה למתויגת כמוקצה מחמת מיאוס. לדש בגדה הוצמדה מדבקה צהובה, כדי שהצוות הרפואי ידע איך 'להתנהג איתה'. מה שמזכיר את הטלאי הצהוב שנאלצו אבותינו ללבוש באירופה הבוערת. שומו שמים.

"אברך אשדודי שהגיע עם בתו לבית חולים אחר, התבקש להמתין מחוץ לחדר ההמתנה במחלקת המיון, כי הם הרי 'חרדים' ובטח שניהם נשאים חלילה... אזרח בני ברקי אחר, שביקש להיכנס לאחד מסניפי הבנקים בפתח תקווה, בנק שיש לו נתח שוק גבוה ביותר בקרב האוכלוסייה החרדית, התבקש להישאר בחוץ, מחשש פן ידביק את הנוכחים עובדי או לקוחות הבנק...

"אפשר להביא דוגמאות למכביר, של פירות הבאושים של ההסתה המכוערת, שמי שאשם בה – היא רק הממשלה בלבד, שמיהרה לנקוט צעדים לשמירת הבריאות, אבל לא נתנה דעתה ולא בחנה ולו לרגע את האספקטים והשלכות הרוחב שלהם.

בדבריו טען כי מתקיימת אפליה סלקטיבית גם באכיפה המשטרתית. "מסתבר שהאכיפה בררנית לחלוטין. רק אצלנו מחלקים דו"חות על התקהלות לצרכי תפילה, רק אצלנו מי שהתגנב למקווה ו'נתפס' רח"ל, חוטף קנס. אבל, מופע זמר חילוני ברחבת אחד מבתי החולים, בהשתתפות עשרות אנשים מהסגל הרפואי, עובר בשקט. למותר לציין שאף שוטר לא הגיע לשם לחלק דו"חות.

"באחד מסניפי הדואר בעיר באר שבע, משתרך תור ארוך של תושבים שבקשו למשוך את מענקי המדינה, כאשר הממתינים עומדים צמודים איש לרעהו ולא שומרים על מרחק שני מטרים, אבל גם זה עובר גם בשקט.

"גינות, פארקים ציבוריים, מגרשי ספורט ברחבי המדינה, שוקקים חיים בימי הפסח, על ידי 'תושבים חילונים' כמובן, הרחובות התל-אביביים למשל, מלאים במכוניות והולכי רגל, אבל לא זוכים לביקורים של המשטרה הנחושה ואף ניידת לא מגרשת אותם לביתם. וגם כאן אפשר להביא דוגמאות לרוב.

"רק אתמול התבשרנו שבמזרח ירושלים ישנה התפרצות מסוכנת ביותר של חולים, אלא מה? לא היו בדיקות מספיקות בשכונות הללו, אז לא ידענו על כך, או שהתעלמנו מהם. אבל סגר? זה לא. זה רק אצל החרדים.

"אז מה? מדיניות של איפה ואיפה? אנחנו נהיה תמיד השעיר לעזאזל של החברה החילונית ונמשיך לשתוק? בכל הארץ, אנשים יפרו את הנחיות הבריאות, יבלו ויטיילו בחוצות הערים, אבל העין הבוחנת והזרקורים יופנו רק אלינו? מצטערים, אנו לא מוכנים לקבל זאת. אני רוצה להדגיש, כי רובו המוחלט של הציבור החרדי קשוב ומקפיד על הנחיות הבריאות, כהוראת גדולי ישראל. ולכן אני פונה לקברניטי המדינה ובמיוחד לראש הממשלה! אנא! בבואך לקבל החלטות הנוגעות לצעדי המניעה הבאים, במיוחד אלו הנוגעים לאוכלוסייה החרדית, עליך לשקול היטב את ההשלכות התקשורתיות האופרטיביות שלהם. כי שבענו מרורים ואיננו מוכנים לסבול עוד' מתקפות מרושעות של השתלחות ופרובוקציות נגדנו''.

את דבריו חתם במילים: "אני קורא להפסיק את ההסתה מידית, ואם המדינה רוצה לכפות סגר, את הנחיות משרד הבריאות וכיוצא באלו, אז שיווניות בבקשה. דין אחד לכולם, בני ברק או אשקלון".