כשהשליחות הציונית פוגשת את סכנת הקורונה

תינוק בן שמונה ימים מבית שמש נדבק בנגיף הקורונה. מדובר בחולה הצעיר ביותר בארץ. הוא פונה לבית החולים וולפסון והושם בבידוד. אמו נבדקה, תוצאות הבדיקה טרם התקבלו.

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עומד כעת על פי נתוני משרד הבריאות שהתקבלו היום (שלישי) על 11,868 – עלייה של 282 חולים מאז העדכון האחרון אתמול, ומניין המתים עלה ל-118.

המשרד פרסם את מספר החולים בכל יישוב שבו מעל 5,000 תושבים, וכן את מספרי החולים ביישובים הערביים ברחבי הארץ. בני ברק עודנה במקום הראשון ברשימת שיעור התחלואה, עם 2,053 חולים מאומתים, שהם כ-1,050 חולים לכל 100 אלף תושבים.

בתוך כך בצאת החג יתקיים דיון משותף למל"ל ולמשרד הביטחון, שבסופו הם צפויים להחליט על המלצה על סגר על מדינת ישראל מערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ועד לצאת יום העצמאות.

בחדשות 12 דווח כי מטרת המהלך הצפוי הינה למנוע התקהלויות בבתי העלמין, מתוך הבנה שלא יהיה ניתן לאכוף את המגבלות ללא סגר שכזה.

בדיווח נאמר כי במשרד הביטחון נערכים לביצוע כלל הטקסים הממלכתיים בבתי העלמין עבור הציבור שלא יוכל להגיע. לכל בית עלמין תגיע נציגות צבאית, נציגות של משרד הביטחון ורב צבאי. הם יקראו קדיש לזכר כל נופל ויניחו על כל קבר פרח ודגלון.

בנוסף, הטקס המרכזי בכותל, שפותח את אירועי יום הזיכרון, יתקיים במתכונת מצומצמת: 20 משתתפים, בהם הרמטכ"ל ונשיא המדינה, יגיעו לרחבת הכותל לטקס, שיועבר בשידור חי ויתקיים ללא נוכחות קהל.

גם בהיכל הזיכרון בהר הרצל ידליקו נר לזכר כל נופל, ויקראו קדיש לזכרם בשם המשפחות – על מנת שלא יצטרכו להגיע למקום פיזית.