עזרא יכין
עזרא יכיןצילום: ערוץ 7

אחי יוצאי מרוקו וצפון אפריקה, כמו אבותינו הקדומים שיצאו דרך קריעת ים-סוף לחרות, כך אתם כנחשונים בספינות רעועות קרעתם את הים התיכון במאמצים כבירים לצאת מאלפיים שנות גלות וזחילה מתחת למנעלי רגליהם של שליטים זרים.

דרך סערות של גלים אכזריים ומאיימים מכל עבר, ימים סוערים ולילות חשוכים בשנאת ישראל המערימה מכשולים על כל שעל, עליתם לארץ ישראל הנכספת.

אך הגעתם לגבולות היעד התקבלתם על ידי אחיכם בקבלת פנים אכזרית של ניתזי דחי וסחי של די.די.טי. שקעתם במדמנה של רפש וביוב פרוץ במעברות וקפאתם בקור של גגות דולפים בפחונים.

ועל כל אלה באהבת ישראל שלהטה בכם, משפל הבוץ והרפש הזדקפתם  ונשאתם ראשיכם בגאון, הקמתים את נתיבות ואת דימונה ואת ירוחם ואת שדרות וקריית גת ועוד קריות שהפכו את מרחבי הנגב למרכזי תורה ועבודה קשה. באהבתכם הגדולה לתורת ישראל גדשתם את בתי הכנסת וחיזקתם ישיבות ואולפנות ובתי מדרש בהיכלי תורה תוססים.

אתם המסעודים והמכלופים והסוויסים והאוחיונים והבֵנְחמוֹיים והדהאנים אצתם לעטות בגדי כהונה וגבורה – מדים של חיילי ישראל עטורים בכתרים של כומתות חומות של גולני וכומתות אדומות של צנחנים וכומתות ירוקות של מג'ב ועוד כתרי גבורה למיניהם.

בגבורה עילאית הסתערתם ושחררתם עם יתר אחיכם הגיבורים את הגולן והעפלתם ובדמכם סללתם שביל אדום שעליו העפלתם ונשאתם את עם ישראל למרומי החרמון ושעטתם על מרחבי סיני.

ובאהבתכם הבלתי נלאית לארץ ישראל חיזקתם את אחיזתנו בארץ האהובה ויחד עם אחיכם הגיבורים מעדות שונות הפכתם מאחזים ביהודה ובשומרון להתנחלויות פורחות בהמוני משפחות ברוכות לתפארת עם ישראל.

אתם אחים יקרים שעיניכם זלגו בנהרות של דמע על קברות יקיריכם שהתנחלו בהר הרצל ובבתי עלמין אחרים שהרוו את אדמת ישראל בדמם הקדוש.

אני ברגע זה כלוא בביתי כארי בסוגר עקב גזרת הקורונה וסביבי המוני בית ישראל העוטים על פניהם מסוה-מסכות פן ייפגעו מקרינת הקורונה, כלוחם חרות במוצאי חג החרות שולח לכם מקרב ליבי לחגכם שהפכתם אותו לחגם של כלל ישראל: תרווחו ותסעדו!!!

באהבה גדולה מעומק הלב.