אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום לבית משפט השלום בראשון לציון נגד יניב דרוקר, תושב ראשון לציון בן 19, בגין שורה של עבירות נגד קטינות.

כתב האישום כולל אישומים בעבירות של סחיטה באיומים, מעשה מגונה בקטינה בטרם מלאו לה 14 שנים, ניסיון לגרם מעשה מגונה, איומים ועבירות נוספות. את העבירות ביצע דרוקר כלפי שש קטינות בנות 9-13 באמצעות האפליקציות אינסטגרם, טיק טוק ו- LIKEE.

על פי כתב האישום, במהלך החודשים פברואר – מרץ 2020, בעודו נתון בצו מבחן של בית המשפט המחוזי מרכז בהליך אחר, אשר אוסר עליו שימוש ברשת האינטרנט ובמכשיר טלפון סלולארי, פנה דרוקר ל-6 קטינות שונות ויצר איתן קשר באמצעות האפליקציות אינסטגרם, טיק טוק ו- LIKEE, תוך שהוא מתחזה לעתים לקטין או קטינה.

במהלך השיחות עם הקטינות ניסה דרוקר לשכנע אותן לשלוח לו תמונות של עצמן בבגד ים או ללא חולצה וזאת במטרה לספק את צרכיו המיניים. כאשר סירבו הקטינות לשלוח לו את התמונות או ליצור עמו קשר, נהג דרוקר לאיים עליהן כי יפיץ את תמונותיהן וישלח מרצחים לביתן, ובכך סחט באיומים את הקטינות.

דרוקר ביצע את העבירות בזמן ששהה בהוסטל שיקומי אליו נשלח כחלק מצו המבחן.

בבקשת המעצר נכתב, "מסוכנתו הגדולה של המשיב לשלום הציבור נלמדת מכך ששעה שנדונה בקשת שירות המבחן להפקיע את צו המבחן בעניינו ולגזור את דינו מחדש, המשיך המשיב בביצוע עבירות חמורות כנגד קורבנות קטינות. עוד יודגש כי גם לאחר שבית המשפט המחוזי לנוער נתן לו הזדמנות נוספות ולא הפקיע את צו המבחן, המשיך המשיב לבצע עבירות פליליות . דבר זה מלמד כי המשיב הוא נעדר מורא חוק, אינו מקיים את החלטות בית המשפט בעניינו ומהוות סכנה משמעותית לקטינים".

"המבקשת סבורה כי חומר החקירה שנאסף בעניינו של המשיב מצביע על הסיכון הרב הנשקף ממנו לציבור הקטינות בישראל. המשיב פעל בצורה שיטתית לאיתור קטינות בניסיון לגרום להן לבצע מעשים מגונים תוך שימוש במגוון שיטות ואמצעית – התחזות לקטינים אחרים, לקטינות המתעמלות בהתעמלות אומנותית, וכל זאת שעה שהוא מודע לגילן של הקטינות וכאשר הוא כושל בניסיונותיו, הוא איננו מהסס לאיים ולסחוט באיומים את הקטינות", נאמר עוד בבקשה.