בחברה לפיתוח גוש עציון אומרים שמשרד הביטחון אמנם לקח על עצמו את הטיפול בפינוי הציבור שמגיע לנתב"ג אך בפועל קיימת בעיית בידוד של הנהג ברכבי ההסעה.

האתגר הזה, הם מציינים, הגביל מאוד את הזמינות של הרכבים ואילץ את משרד הביטחון לעבוד בעיקר עם טיוליות צבאיות.

החברה לפיתוח גוש עציון החליטה לקחת על עצמה את העניין וביצעה התאמה של שישה אוטובוסים לשימוש של משרד הביטחון כך שיש כעת באוטובוסים האלה הפרדה מלאה בין הנהג לבין הנוסעים.

"אנו שמחים לעזור למשרד הביטחון במערך פינוי הציבור מנתב"ג למלוניות ברחבי הארץ תוך שמירה על ביטחון הנהגים", אמר אהרוני נויבואר, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון, "זיהינו את הקושי ושמחנו להרתם למערך ולבצע את ההתרעות הנדרשות".

בחברה לפיתוח גוש עציון מזכירים כי החולה הקשה הראשון בישראל היה נהג אוטובוס שהסיע תיירים ומדגישים שהבידוד של הנהג מאפשר הסעת נוסעים באוטובוסים ראויים ונוחים.