אילוסטרציה
אילוסטרציהistock

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום ברחובות נגד עובד בוועדה לאנרגיה אטומית (וא"א) בגין חדירה לחומר מחשב שלא כדין.

את כתב האישום הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, בתום חקירת הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), ולאחר דחיית טענותיו של הנאשם בשימוע שנערך בפני מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי.

על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין אדר לר, במהלך שנת 2019 העובד חדר למערכת הדואר האלקטרוני של אחד העובדים ב-וא"א, ללא ידיעתו או הסכמתו של העובד, ויצר "כלל" המגדיר למערכת הדוא"ל של העובד להפנות אליו באופן אוטומטי מיילים הכוללים מידע מסווג.

כתוצאה מכך, העובד קיבל לידיו עשרות מיילים הכוללים מידע מסווג שרובו סווג ברמת סיווג "סודי ביותר", מבלי שניתנה לו הרשאה לקבל לידיו את המידע האמור, הגם שהיה לו את הסיווג הביטחוני הדרוש על מנת לקבל מידע ברמת הסיווג שאליו נחשף.

בעקבות גילוי העבירות ע"י גורמי הביטחון ב-וא"א, פתחה יחידת החקירות במלמ"ב שבמשרד הביטחון בחקירה פלילית. לאחר השלמת החקירה, נערך שימוע לעובד, ובמסגרתו הגיעו הצדדים להסדר טיעון, לפיו הוא יודה הנאשם בכתב האישום, יורשע והצדדים יטענו בהסכמה לעונש של 9 חודשי מאסר בפועל. מדובר בעונש שיתכן ויהיה אפשר לרצות אותו בעבודות שירות. בנוסף יוטל על העובד מאסר על תנאי והוא יחתום על התחייבות להימנע מביצוע עבירה.

במלמ"ב ובפרקליטות מציינים כי במקרה זה לא נגרם כל נזק ביטחוני, והמידע המסווג לא זלג מחוץ למחשבי הוא"א או אל גורמים חיצוניים.

עם הגשת כתב האישום, ניתן על-ידי בית-משפט השלום ברחובות צו איסור פרסום וסגירת דלתיים מטעמי ביטחון המדינה.