סוגרים את מחנה יהודה
סוגרים את מחנה יהודהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סוחרי השווקים והחקלאים יחד עם הקמעוניים והמשווקים יפגינו ביום ראשון הקרוב מול משרד ראש הממשלה, בדרישה להחזיר לפעילות את השווקים הפתוחים.

סגירת השווקים הביאה לנזק מוערך של כ-100 מיליון שקלים לבעלי השווקים, הסוחרים והחקלאים.

בימים האחרונים, כחלק מהערכות המדינה לאסטרטגית היציאה, פנו איגוד השווקים יחד עם התאחדות חקלאי ישראל לראש הממשלה ולשר האוצר בדרישה להחזיר את השווקים לפעילות. "זו החלטה חסרת הגיון. בעוד שעשרות קונים נדחסים למבנים סגורים ברשתות השיווק את השווקים הפתוחים סוגרים. זה גורם לצפיפות, זה מביא לעליית מחירים לצרכן, ופוגע בפרנסה של אלפי אנשים.

''עוד לא קיבלנו הסבר אחד הגיוני מהממשלה על ההחלטה חסרת ההיגיון לסגור את השווקים הפתוחים. עצוב שהשוק שמשמש את אותם פוליטיקאים כמקום להתבשם בו בעת בחירות, הופך לנטע זר בשעת מצוקה".

הם מציגים את פתרון שיאפשר פתיחה של השווקים בישראל, "יש דרך למנוע את הצפיפות, באמצעות אכיפה פשוטה שתתבצע בכניסות לשווקים הפתוחים בישראל, דוגמת שוק מחנה יהודה, שוק הכרמל, שוק התקווה, שוק פתח תקווה, שוק רמלה עוד ולווסת את כניסת הקונים באופן יעיל כפי שמתבצע כיום ברשתות השיווק. ראשי הרשויות המקומיות נרתמו למשימה וישמחו לקחת פיקוד וליישם כל החלטה של ממשלת ישראל כדי שהשווקים ייפתחו".

פרידמן: ביצוע הצו משמעו קורונה כלכלית קשה לשוק מחנה יהודה