האור הירוק לא ינוצל? הכרזת תוכנית המאה
האור הירוק לא ינוצל? הכרזת תוכנית המאהצילום: קובי גדעון, לע"מ

גורמים במערכת הפוליטית הבהירו הבוקר (ראשון) כי נכון לרגע זה, במסגרת המשא ומתן בין 'כחול לבן' ל'ליכוד' לא תכלל החלת הריבונות בקווי היסוד של הממשלה.

איש הליכוד ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לדיווח בחריפות ואמר: "לא נקבל ממשלה ללא ריבונות, לא נקבל פספוס של ההזדמנות ההיסטורית הזו להחלת הריבונות על לב ארץ ישראל, לא ניתן להקים מדינת טרור בלב ארץ ישראל".

"כולם מבינים שזה מסכן את קיומה של המדינה, יש וויכוחים לכאן ולכאן, פוליטיקות בתוך המחנה הלאומי וגם מחוצה לו, אולם ישנו רוב ברור בעם ישראל ובמדינת ישראל נגד מדינת טרור ובעד ריבונות, גם בימין שכולו מאוחד בזה וגם בחלק גדול מהמרכז שמאל", טען דגן.

"אנחנו מצפים מהממשלה החדשה לשים את הריבונות בראש מעייניה, זה חשוב לא פחות מהטיפול בקורונה", הוסיף.

"לפני כחודשיים יצאתי לוושינגטון, עם הודעתו של ראש הממשלה על חשיפת תוכנית המאה. נועדתי שם עם ראש הממשלה וגם עם גורמים בכירים בממשל, אני קובע כי מדובר בזמן היסטורי, בו ארה"ב מוכנה להחלת ריבונות. על אף שניתן להחיל ריבונות גם ללא תמיכתה של ארה"ב כפי שעשו בגין ואשכול, על אחת כמה וכמה, דווקא כשנתניהו הצליח להביא לתמיכתה של ארה"ב במהלך, וכאשר המרכז שמאל מוכן לתמוך, לא ניתן לפספס את ההזדמנות ההיסטורית הזו", קבע.

בליכוד מכחישים את הטענה על הותרת הריבונות מחוץ לקווי היסוד ומציינים, "הטענה איננה נכונה. ראש הממשלה נתניהו עומד איתן במשא ומתן על עקרונות המחנה הלאומי ובראשן הריבונות, תוך חתירה לממשלת חירום שנחוצה לישראל בעת הזאת".