עורך דין
עורך דיןPIXABAY

עבירות צווארון לבן מיוחסות בעיקר לתחום העסקי, כאשר מבצעי העבירה הינם לרוב אנשי עסקים ממעמד חברתי גבוה, בעלי תפקידים בכירים במגזר העסקי או בשירות הציבורי או אנשים בעלי ממון.

הואיל ועבירות אלו עוסקות בתחום הפיננסי-כלכלי, העבירות השכיחות ביותר שמתרחשות הן מסוג גניבה, מרמה, עבירות ניירות ערך, הלבנת הון, הפרת אמונים ומתן/קבלת שוחד.

עבירות שוחד

בשנים האחרונות אנו עדים לפרשות רבות שעוסקות בשוחד על גווניו השונים. בהתאם להגדרה שבחוק העונשין, אין הבדל לעניין בחינת התקיימות עבירות השוחד אם השוחד היה בכסף, שווה כסף, שירות או טובת הנאה אחרת.

כתב האישום שהוגש לאחרונה נגד ראש הממשלה נתניהו ועוסק, בין היתר, בטובת הנאה שעניינה סיקור תקשורתי אוהד, ממחיש היטב עד כמה רחבה ההגדרה של טובת הנאה מנקודת המבט של רשויות האכיפה.

על מנת שטובת הנאה שניתנת לעובד ציבור תיחשב כטובת הנאה פסולה עליה להיות בעד פעולה הקשורה בתפקידו של עובד הציבור.

עבירות מרמה

מדובר בעבירות שעניינן קבלת טובת הנאה בעקבות הצגת מצג שווא על ידי מסירת עובדות כוזבות או העלמת עובדות מהותיות. עבירות מרמה מבוצעות בתחומים שונים לרבות בתחום שוק ההון. מקובל לכלול עבירות מרמה שמבוצעות בשוק ההון תחת קטגוריה נפרדת - עבירות ניירות ערך.

עבירות ניירות ערך

מדובר בעבירות הקשורות לפעילות בשוק ההון וביניהן: שימוש במידע פנים, הרצת מניות, הנעה בתרמית, תרמית בניירות ערך ועבירות דיווח. עבירות אלו נחקרות על ידי רשות ניירות ערך. למידע נוסף על עבירות ניירות ערך באתר של עורכי דין מנשה רון.

עבירות הלבנת הון

עבירות שעניינן ביצוע פעולה ברכוש אסור במטרה להסתיר או להסוות את מקור הרכוש, את זהות בעלי הזכויות בו, את מיקומו ו/או את תנועותיו.

במקרים רבים, החשדות כלפי נחקרים בעבירות צווארון לבן כוללים, בין היתר, חשד לביצוע עבירות הלבנת הון בכספים שנתקבלו בעקבות פעילות כלכלית אחרת החשודה אף היא כפעילות פלילית אסורה.

ייעוץ משפטי מעורך דין צווארון לבן

עבירות צווארון לבן הן לרוב עבירות כלכליות מורכבות שמצריכות ידע ומומחיות מיוחדת מצד עורך הדין המייצג. לא כל עורך דין פלילי הינו בעל ידע וניסיון מתאים לטיפול בעבירות צווארון לבן. לפיכך, קיימת חשיבות לקבלת סיוע וליווי משפטי מעורך דין צווארון לבן המומחה בתחום עבירות צווארון לבן.