טלוויזיה
טלוויזיהצילום: ISTOCK

קשת 12 ורשת 13 מפרסמים את השידורים המתוכננים לערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה שיפתח מחר (שני) בערב.

כל הערוצים ישדרו את העצרת הממלכתית ביד ושם בשידור ישיר. העצרת תועבר בשידור חי גם כאן בערוץ 7.

קשת 12:

בכל זאת אינני נפרד - מופע מוזיקלי מזאפה הרצליה בהנחיית חיים אתגר ובהשתתפות מיטב אמני ישראל: מירי מסיקה, הראל סקעת, עמיר בניון, עדן אלנה, אניה בוקשטיין, ירדנה ארזי ואור עמרמי ברוקמן.

״זיכרון בסלון״ - לראשונה מיזם ההנצחה לניצולי השואה מגיע לטלוויזיה: חנה גופרית, ניצולת שואה, תשתף את סיפורה בשיחה עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, אדיר מילר, מרים פרץ, ריטה וסיון רהב מאיר. חנה ואמה התחבאו במשך שנתיים בדירת מסתור, והיו בין הבודדות מהעיירה בה חיו בפולין שהצליחו לשרוד את השואה, אלפי יהודי העיירה נספו בטרבלינקה. חנה עלתה ארצה ב1949 ועד לפני מספר שנים הסתירה את עברה.

יהודה פוליקר 'אפר ואבק' - הזמר יציין 30 שנה לאלבומו בהופעה מוזיקלית טלוויזיונית ראשונה מזה 15 שנה.

רשת 13:

"הגבורה" - סרט יום השואה - ישודר ביום שני בשעה 21:30 - סרטה של הבמאית ציפי ביידר המביא את סיפורם של ארבעה לוחמים יהודים אמיצים, ישראל רודינסקי, אברהם מיכאל גרינזייד, ברוך שוב ושלום מגיד, שנלחמו לצד בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, איבדו את משפחתם והחליטו להתגייס לצבא האדום ולהילחם נגד הגרמנים.

הסרט יביא את סיפור הגבורה וסיפור חייהם האישי, לצד מונולוגים חושפניים, הכוללים סודות כמוסים שלא סופרו עד היום, של לוחמים אמיצים שלחמו לחימת גרילה, הורידו רכבות מהפסים, פוצצו גשרים, לחמו ביחידות גרמניות קטנות והרגו חיילים גרמנים. חיילים אמיצים שקיבלו הוראות ביצוע מהמפקדה של הצבא האדום, לביצוע משימות חשאיות שחלקן היו קשות מנשוא מבחינה נפשית, משימות שלא עזבו את מוחם גם 70 שנה אחרי.

רגע מרגש במיוחד הוא מפגש של הלוחמים עם אלוף פיקוד צפון שסבו גם שירת בצבא האדום והוא מביא את סיפורו האמיץ.

גיבורי הסרט:

אברהם מיכאל גרינזייד, בן ה- 93, יו"ר ארגון ה"וטרנים" של הצבא האדום, שבשנת 2010 הדליק משואה.

ישראל רודינצקי, בן ה- 93, כתב את הספר "אילו החלה מלחמת העולם יום אחד מאוחר יותר" וערך את הספר "הדרך אל הניצחון", על לוחמים יהודיים בדיוויזיה הליטאית ה-16 של 120 לוחמים יהודים שלחמו בצבא האדום.

ברוך שוב, בן ה- 95, יושב ראש ארגון הפרטיזנים, לוחמי המחתרות ומורדי הגטאות בישראל, חבר בהנהלת יד ושם, בוועדת חסידי אומות העולם, בדירקטוריון ועידת התביעות ובמרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל.

שלום מגיד, בן ה- 96 שירת בשנים 1942-1945 בשורות התותחנים, בדיוויזיה הליטאית של הצבא האדום. נפצע 4 פעמים. בפעם האחרונה – כמעט ואיבד לחלוטין את הראייה בעינו השמאלית. עוטר במדליית "על הצטיינות בקרב".

במאית: ציפי ביידר
עורך: עדו בהט
חברת הפקה: קסטינה תקשורת