מנכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התראיינה הערב (ראשון) למהדורה המרכזית בחדשות 12, התווכחה עם הנוכחים באולפן וזעמה על כוונת משרד החינוך להאריך את הלימודים לחופשת הקיץ.

"לא נוסיף יום אחד של עבודה ביולי על חשבוננו‎", הכריזה בן דוד ודרשה ממשרד האוצר לממן בתי ספר בקיץ, לא על חשבון ימי החופש של המורים.

"לא מסכימים עם שר החינוך לגבי הלימודים ביולי", זעמה בן דוד. "אף אחד לא מבין מה נדרש מציבור עובדי ההוראה כדי ללמד מרחוק".

מוקדם יותר התראיין שר החינוך רפי פרץ ליונית לוי והתייחס לסגר שבו נמצאים תלמידי ישראל בשבועות האחרונים. הוא הבהיר: "לא יהיה מנוס מהארכת הלימודים בחודש יולי. לא יכול להיות שכולם יעבדו והמורים יצאו לחופש". בהמשך הסביר שבחודש אוגוסט חופשת הקיץ תימשך כרגיל.

השר פרץ הציג את המשך התנהלות מערכת החינוך במשבר בפעימה הבאה של ההקלות במשק: "רוצים שגני הילדים ייפתחו במסגרות קטנות של 7-8 ילדים בכל גן, בפיקוח ובהנחיה. עוד הוסיף: "כיתות א-ג יילמדו ב-4-5 ימים בשבוע וכיתות ד-ו פעמיים עד שלוש בשבוע - שאר התלמידים ימשיכו בלמידה מקוונת".

בנוגע להצהרה של הסתדרות המורים על כך שיסכימו ללמד בחופשת הקיץ 9 ימים בלבד, אמר שר החינוך: "יש מתווה שהאוצר קבע, ויש מתווה שההסתדרות רוצה - אנחנו כמשרד צריכים להיות הקו המחבר ולקבוע מתווה מאוזן שיחבר בין הצדדים וינסה למצוא את הקו המחבר שיתן אפשרות שגם מורה ידע שהוא מקבל את השכר - אבל לא את כל השכר".