לוגו היורוליג
לוגו היורוליגצילום: היורוליג

עונת הכדורסל האירופי תוכרע בגרמניה? בצ'אט שקיים עם אוהדי קבוצתו, סיפר מאמנה הטורקי של אנדאולו אפס, ארגין עתמאן כי ביורוליג מתכננים לשוב ולחדש את עונת 2019/20 מתוך רצון לסיימה בצורה הספורטיבית ביותר שאפשר - על הפרקט.

אחרי שבשבוע שעבר אמר מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו כי ישנה תכנית לקיים פיינל-8 בכדי להכריז על זהות אלופת אירופה בכדורסל, בדומה למתכונת של המתחרה פיב"א, חשף מאמן מוליכת היורוליג הטורקית, את התכנית במלואה, לפחות כך על פי דבריו.

לדברי עתמאן, השיפור הניכר באירופה בבלימת הנגיף ובירידת מספר הנדבקים והמתים, מעוררת תקווה גדולה בקרב הנהלת מפעל הכדורסל היוקרתי ביותר באירופה. "התחושה שלי היא שהיורוליג תשוחק ביולי, לאור השיפור באירופה. כמובן, 99 אחוז מהמשחקים הללו יהיו ללא קהל, כי זה מסוכן, בעיקר לקבוצות שיטוסו".

לדברי המאמן הטורקי, ביורוליג מתכננים לאגד את כל הקבוצות בעיר אחת, כשזו ככל הנראה תהיה קלן הגרמנית אשר אמורה הייתה לארח את הפיינל-פור השנה, ולשחק בה את ששת משחקי העונה הסדירה שעוד נותרו ואז להמשיך במתכונת הדומה לפיב"א - עם משחקי נוק-אאוט בין 8 הקבוצות הראשונות של המפעל.

בעוד עתמאן בטוח בדבריו, בעיתונות הספורט באיטליה דווח כי אכן המתכונת של ראשי היורוליג היא לקיים את פיינל-8, אך העדיפות כרגע היא לקיים את האירוע היוקרתי דווקא בליטא, כששם מספר הנדבקים והמתים נמוך יחסית לכל שאר אירופה.

דבר נוסף שמעמיד את קיום המשחקים בגרמניה היא העובדה כי במדינה נאסרו על קיום אירועים תרבותיים גדולים עד ה-31 באוגוסט, כאשר גם משחקים ללא קהל נכללים תחת קטגוריה זו.

בין כך ובין כך, ביורוליג אמרו כי בכל מקרה הטורניר היוקרתי לא יתקיים בחודש ספטמבר וכי הדד-ליין לסיום העונה בצורה הספורטיבית תהיה חייבת להיות בקרוב ככל האפשר.