מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: אסתי דזיובוב/TPS

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) וצוות לשכתו נועדו עם בכירים במשרד החינוך בנושא הלימוד מרחוק של ילדי המוסדות החרדים.

זאת, בעקבות פניות של הורים ומנהלי מוסדות שטענו כי קווי הטלפון הייעודיים מתקשים לעמוד בעומס הרב של התלמידים המתקשרים לשמוע את השיעורים מפי מוריהם.

כזכור, במשרד החינוך עמלו כדי להנגיש מרחוק את חומרי הלימוד לילדי הציבור החרדי באמצעות התקשורת המאושרת ודרכי לימוד מרחוק בפלטפורמות נוספות, כך שכל מנהלי המוסדות יהיה באפשרותם לבחור את דרך הלמידה מרחוק המתאימה לתלמידיהם המתחנכים במוסדותיהם.

כך לדוגמא, נבנתה פלטפורמה של למידה מרחוק באמצעות מרחב טלפוני לפי שכבות גיל, במסגרתה יהיה ניתן לפתוח כיתות טלפוניות בהם המורה ימסור שיעורים לילדים אשר יתקשרו לאותו קו, כך שכל תלמוד תורה ובי"ס יהיה נגיש לזה. אולם כאמור, התברר כי במקרים רבים קווי ההתקשרות קרסו מעומס התלמידים הפונים.

במסגרת הדיונים במשרד החינוך הועלה מגוון של פתרונות יצירתיים דוגמת התקשרות עם חברה גדולה שתקים רשת קווית מיוחדת וייעודית עבור ילדי הציבור החרדי שיכולה לעמוד בעומסים ותצליח להחזיק את המוני התלמידים המתקשרים לכיתות הווירטואליות בזמן אמת.

כמו כן, בכדי להוריד את העומס מקווי הטלפון שמתקשים לעמוד בשידור בזמן אמת של הכיתות לימוד, נבחנת האפשרות של הקמת אולפן הקלטות ייחודי שבו אנשי חינוך מוכרים ימסרו שיעורים ויתנו מענה לכל שכבות גיל וכיתות הלימוד, עם חומר אחיד ונושאים מוסכמים על מנהלי המוסדות ומפוקחים על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך. לאחר פרסום השיעורים, על המורים יהיה להיות בקשר טלפוני עם התלמידים לאחר מכן ולוודא שאכן הם שיננו את החומר הנלמד.

נושא נוסף שעלה בישיבה הוא העובדה שישנן משפחות שאין ידן משגת להחזיק מספר מכשירי טלפון. בישיבה הובהר כי המשפחות בציבור החרדי מבורכות בילדים וצריך לתת מענה ללימוד לכולם.

סגן השר בחן עם בכירי המשרד אפשרות של הקצאת תקציב לרכישת טלפונים בתקשורת המאושרת למשפחות אלה.

סגן שר החינוך פרוש אמר בסיום הישיבה כי "אנחנו עושים מאמצים כבירים שילדי הציבור החרדי ימשיכו את לימודיהם ללא הפרעה, ידוע שאין העולם מתקיים אלא בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן, כך שבכל מצב ובכל דרך, אנו נדאג שהתורה לא תיפסק מפיהם".