מרגרט תאצ'ר
מרגרט תאצ'רצילום: REUTERS

מרגרט הִילדה תאצ'ר נולדה בשנת 1925 בעיירה קטנה באנגליה, לאב חנווני ואיש דת בכנסיה המתודיסטית, שבהמשך כיהן כראש העירייה. בזכרונותיה הדגישה תאצ'ר את תרומת חינוכה הנוצרי האדוק כילדה להצלחותיה הציבוריות לעתיד.

לאחר סיום לימודיה התיכוניים התקבלה מרגרט ללימודי כימיה באוניברסיטת אוקספורד, דבר שהיה נדיר באותו זמן, כשנשים לא התקבלו למקצועות הללו באוניברסיטה, ובכך ניפצה את תקרת הזכוכית הראשונה מבין תקרות זכוכית רבות שהיא עתידה לנפץ במהלך חייה.

לאחר מכן הצטרפה לאגודת הסטודנטים של מפלגת השמרנים והודות ליכולות המנהיגות הבולטות שלה נבחרה בהמשך לנשיאת האגודה.

תאצ'ר הושפעה מעבודתו הפוליטית של פרידריק האייק, שדגל בכלכלה ליברלית ובשוק החופשי. זאת וגם חוויותיה של תאצ'ר בשנים שלאחר מלחמת העולם השנייה, שהתאפיינו בכלכלה סוצילאליסטית והרסנית, הובילו את תאצ'ר להתנגדותה לעקרונות הסוציאליזם, אשר אפיינו את שלטונה בעתיד.

בגיל 24, פנתה לראשונה לקריירה פוליטית, כשהתמודדה על מושב בפרלמנט המחוזי, והפסידה. למרות הפסדיה החוזרים ונשנים, לא התייאשה והמשיכה להתמודד על תפקידים פוליטיים.

ולאחר שנישאה לאיש עסקים אמיד,תמיכתו הכלכלית איפשרה לה לפנות יותר מזמנה לזירה הפוליטית הבריטית, ובזכות דבקותה העיקשת במטרה הצליחה בגיל 32 להיכנס לבית הנבחרים הבריטי כחברה במפלגה השמרנית.

להאזנה לפודקאסטים נוספים לחצו כאן