עו"ד מוריס הירש
עו"ד מוריס הירשצילום: חזקי ברוך

לקראת כניסתה לתוקף של חקיקה חדשה ביהודה ושומרון פנה עו"ד מוריס הירש, ראש המחלקה המשפטית במכון מבט לתקשורת הפלסטינית לבנקים ברשות הפלסטינית באזהרה כי לא יבצעו פעולה אסורה בכספי טרור.

החקיקה החדשה אשר צפויה להיכנס לתוקף ביום 9 במאי 2020, קובעת כי המשכורות החודשיות שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים הכלואים על ידי ישראל, כתגמול על מעשי טרור שהם ביצעו, הינם תשלומים אסורים. החקיקה החדשה צפוייה לאפשר את תפיסת הכספים האלה מכל מי שמחזיק בהם.

על בסיס החקיקה החדשה הזו, נשלחו כאמור הפניות של מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" לכל הבנקים הפעילים בשטחי הרש"פ. הבנקים הוזהרו לא להמשיך לשתף פעולה עם הרש"פ ועם המחבלים, כדי שלא יהפכו עצמם לשותפים לדבר עבירה, דבר שעשוי לחשוף אותם למעצר ולהעמדה לדין.

בנוסף, הבהיר המכון לבנקים כי המשך שיתוף הפעולה שלהם עם מדיניות אסורה זו יחשוף אותם לתביעות אזרחיות בגין מתן סיוע ממשי לפעילות טרור.

במכון ציינו כי מרגע שתיכנס החקיקה לתוקף, ניתן יהיה לתפוס את כל הכספים שמשלמת הרש"פ למחבלים - סכום המוערך ביותר מ-42 מיליון ש"ח בחודש. הסמכות שהוקנתה היא אותה סמכות הקיימת בחוק המאבק בטרור.

במכון 'מבט לתקשורת הפלסטינית הוסיפו, "בהתבסס על חוק זה המליץ המכון לשר הביטחון, לפני מספר חודשים, לפעול לתפיסת הכספים שהרש"פ משלמת למחבלים שהם אזרחים ישראלים. לאחר אימוץ ההמלצה הזו, שר הביטחון הוציא מספר צווים שבהם הורה על תפיסת יותר משני מיליון ש"ח."

הפניה לבנקים
הפניה לבנקיםצילום: דוברות