השגריר דני דנון
השגריר דני דנוןצילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

ישראל יוצאת למתקפת דיפלומטית נגד הפלסטינים. ביום שישי האחרון העביר שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, מכתב לחברות המועצה ובו טען כי ״הפלסטינים בוחרים בפוליטיזציה של מגיפת הקורונה כדי לקדם את האג׳נדה שלהם".

"על הרשות הפלסטינית להחליט האם דרך ההסתה חשובה משיתוף הפעולה עם ישראל שנועד להציל חיים", כתב דנון.

זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון הפלסטינים שיגרו מכתב תלונה למועצת הביטחון ובו האשימו שוב את חיילי צה״ל בפגיעה במאבק בקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית.

לטענתם, החיילים השליכו פסולת רפואית בתוך הכפרים הפלסטינים על מנת לזרוע פחד ופאניקה בקרב התושבים. בנוסף, הם טוענים כי ישראל מכריחה עובדים פלסטינים לחזור לשטחי הרשות דרך מנהרות שפכים ולא דרך מעברי הגבול ששם מתקיימות בדיקות לאבחון נגיף הקורונה.

דנון מקיים גם שיחות עם מקביליו ומציג בפניהם את מאמצי הסיוע הישראליים לרבות העברת ציוד מגן וקיום הדרכות רפואיות.

בצל המאמץ הדיפלומטי הישראלי, תתכנס מועצת הביטחון בחמישי הקרוב לדיון בנושא המזרח התיכון, לראשונה באופן וירטואלי, ובו דנון צפוי להבהיר בנאומו לפלסטינים כי אם ימשיכו בהסתה, יישאו בתוצאות.

"בזמן שמדינות העולם מגלות סולידריות ומאוחדות במאבק באיום הגלובלי, הרש״פ כמנהגה בוחרת בקידום טרור מדיני. הכפשות נגד חיילי צה״ל הן בגדר קו אדום ולא ניתן לזה לעבור ללא תגובה. ההנהגה הפלסטינית תצטרך לבחור בין רטוריקה של הסתה לבין קבלת סיוע מישראל. לא נאפשר את שניהם וכך גם אבהיר לחברות מועצת הביטחון", דברי דנון.

נזכיר כי בחודש האחרון מועצת הביטחון ומזכ״ל האו״ם פרסמו הצהרות רשמיות לפיהן השיתוף פעולה בין ישראל לפלסטינים בעת הנוכחית הוא מבורך. לצד זאת, ניקולאי מלדנוב, שליח המזכ״ל למזרח התיכון, פועל בשבועות האחרונים על מנת לתאם את מעבר הסיוע ההומניטרי לשטחי הרשות ועזה ואף נועד עם הנשיא ריבלין בנושא.