הקורונה לא מבחינה, כולנו נבראנו בצלם אלוקים

ניצול השואה וחתן פרס ישראל, הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, השתתף במשך 32 שנים ברציפות באירועי 'מצעד החיים' באושוויץ-בירקנאו.

מידי שנה, כדי להימנע משינה על אדמת פולין, הרב לאו היה יוצא בבוקר יום השואה מישראל לפולין, משתתף בצעדה ובטקס המרגש וחוזר ארצה מיד לאחר הטקס.

השנה, בעקבות ביטול 'מצעד החיים', אמר הרב לאו "המסר שלי הוא - תסתכלו על הקורונה. המסר שלי לאלו שעדיין משלים את עצמם במחשבות של אנטישמיות שהייתה אז ומנסים לשחזר את זה גם היום הוא: הקורונה, אין לה בחירה חופשית, אין לה שכל, אין לה מוח, ואין לה לב.

''היא לא מבחינה בין מי למי, בין אדם לאדם, בין עם לעם ובין שבט לשבט. אנחנו לא יכולים להבין את מה שהקורונה הבינה? שכולנו בני איש אחד אנחנו, כולנו נבראנו בצלם אלוקים וכולנו חיים בצילו של בורא עולם, יוצר האדם, בלי נבדל דת, לאום, גזע או מין".

הרב לאו ממשיך במסר לניצולי השואה: "לאחיי ואחיותיי שרידי השואה, אלו שהיו שם בתופת כמונו והגיעו מאז, בחסדי שמיים, לחיות מאז 75 שנים - זה לא נורא להיות קצת לבד, להיות קצת בשקט ולא לשמוע את המולת ההמונים ואת הרעש... לא לשמוע קריאות וסיסמאות, אלא לעשות קצת חשבון נפש. להודות על כל יום כפי שאנחנו מודים בתפילה פעמיים ביום. מודים אנחנו לך על שהחייתנו וקיימתנו - החייתנו אז, וקיימתנו מאז ועד היום. אני מאחל לכם בריאות איתנה, קיץ בריא, לשמוע בשורות טובות ולרבות שפע נחת מהצאצאים שלכם, שלנו, עד 120 - אמן".

הרב לאו השתתף במיזם 'מצעד החיים הוירטואלי'. בשנים רגילות המשתתפים מניחים את שלטי הזיכרון על שרידי פסי הרכבת בכניסה לבירקנאו.

השלט של הרב לאו ותמונה שלו ממצעד בעבר
השלט של הרב לאו ותמונה שלו ממצעד בעברמצעד החיים ויוסי זליגר