דלאל מוגרבי. השראה ללימודי הבעה
דלאל מוגרבי. השראה ללימודי הבעה צילום: צילום מסך

מערכות החינוך ברחבי העולם עברו ללמידה המקוונת, וברשות הפלשתינית, כך מסתבר, העבירו ללמידה המקוונת גם את ההסתה נגד ישראל.

אריק אגסי, סמנכ"ל מכון המחקר IMPACT-se מספר על ממצאים שהתבררו במעקב אחר הלימוד המקוון של ילדי הרש"פ, וקובע כי כשם שהפלשתינים אינם מפספסים הזדמנות לפספס הזדמנות, כך הם אינם מפספסים הזדמנות להעמיק את ההסתה נגד ישראל.

בראשית דבריו מציין אגסי כי גם החקר העיקרי של המכון שלו, חקר ספרי הלימוד הממשיים שנלמדים ברש"פ, מלמד על התדרדרות משמעותית בתחום זה של הסתה נגד ישראל, ואולם "בתקופת הקורונה התברר שהפלשתינים נצלו גם את ההזדמנות הזו להעביר את המסרים המסיתים מהספרים לצורה המקוונת שלהם וכך הטקסטים מהספרים מקבלים ממד תלת ממדי וחי יותר של התכנים".

בשיחה עמו מציג אגסי מספר דוגמאות: "מורה לערבית בכיתה ה' בחברון, משתמש בספר ללימוד ערבית והבנת הנקרא לכיתה ה', והסיפור שהוחלט ללמד הוא סיפור המחבלת דלאל מוגרבי שרצחה 38 ישראלים בהם 13 ילדים בפיגוע אוטובוס הילדים".

"לא מדובר רק בצילומים של הספר אלא גם בתוספות ויזואליות וסרטונים של הפיגוע ואיור של מוגרבי תוך כדי הפיגוע, כאשר המטרה היא ללמד לקרוא ולכתוב", מזכיר אגסי ומציין כי בשיעור מקוון זה "מוסר ההשכל הוא התשובה לשאלה מה מסמלת דלאל מוגרבי והמורה מציע תשובה שהיא מודל לחיקוי ומאבק של נשים בביצוע ג'יהאד נגד ישראל. לא מדובר באימאם במסגד נידח, אלא טקסט שהופק והודפס באופן רשמי על ידי משרד החינוך הפלשתיני ועבר הסבה מקוונת ללימוד מהבית בתקופת הקורונה".

דוגמא נוספת מגיעה מלימודי המדעים, שם מלמדים על כוח הכבידה של ניוטון דרך רוגטקות שמופנות לחיילי צה"ל. "זו לא יוזמה מקומית של מורה כלשהו, אלא חלק מהספר לכיתה ז' שבו הדוגמא לכוח הכבידה היא השאלה מה הכוח שיוצא מהאבן והרוגטקה לעבר חיילי צה"ל וישנה תמונה ברורה של נער פלשתיני עם רוגטקה לעבר חיילי צה"ל והשאלה היא מדעית לחלוטין. למעשה החיו את הספר כשמראים את התשובה הנכונה ומראים את המורה מסביר את הדברים".

"ניתן לראות גם את כמות הצפיות בעמודי היוטיוב הללו", אומר אגסי הרואה במספר הרב של הצפיות הוכחה לכוח ההטמעה של סרטונים מעין אלה בתודעת התלמידים בבתי הספר של הרש"פ.

עוד הוא מוסיף דוגמא למסקנתו: "מהאתר המקוון הרשמי ללימוד של משרד החינוך הפלשתיני. הוא מציע פרק העשרה לכוח הכבידה של ניוטון, לא דרך הרוגטקות אלא דרך שיגור רקטות מעזה כשהשאלה היא אם מדובר באנרגיה פוטנציאלית או באנרגיה קינטית, כאשר מדובר בתלמידי חטיבת הביניים".

"כל המסרים הללו נכנסים למוחם של הילדים הפלשתינאים ודוחף אותם לאלימות", אומר אגסי המציין כי עד שנת 2002 הייתה ועדה משותפת לישראל הרש"פ והאמריקאים לבחינת תכני ספרי הלימוד, אולם מאז נסגרה הוועדה הרי שמערכת החינוך הפלשתינית כותבת מדפיסה ומלמדת ככל העולה על רוחה ללא בקרה ופיקוח.

מצאתם טעות בכתבה או פרסומת לא ראויה? דווחו לנו