ניווט
ניווטצילום: ISTOCK

אפליקציית הניווט Waze מעדכנת הבוקר (רביעי) כי מאז ההקלות בהגבלות התנועה שאישרה הממשלה, נרשמה עליה של עשרות אחוזים בהיקף התנועה בכבישי ישראל.

ביום חמישי האחרון נרשמה עלייה בתנועה של כ-35% בהשוואה ליום הקודם אך עדיין כ- 60% פחות מהיקף הנסועה ערב ההגבלות. לשם השוואה, בחג השני של פסח נראתה ירידה של כ-95% בהיקף התנועה בישראל.

ביום ראשון האחרון עם המשך ההקלות וחזרה מצומצמת לשוק העבודה, חלה עלייה נוספת של 36% בכמות הנסיעות בהשוואה ליום קודם (כ-44% פחות מכמות הנסיעות בלבד ערב ההגבלות).

בירושלים ותל אביב בפרט, היקף התנועה עומד כעת על כמחצית מזה שבשגרה, בבאר שבע יש רק 33% פחות תנועה מבשגרה. בבני ברק היקף הנסועה עומד גם כן על כמחצית בהשוואה לשגרה.

קהילת עורכי המפות של Waze, יחד עם צוות ניהול מצבי החירום בחברה, ממשיכים לתמוך במדינות ברחבי העולם ומבצעים מאמצים כדי להקל על התושבים בהתאם לצרכי כל אזור כדוגמת עדכונים באשר לחסימות כבישים, אזורי סגר ועוד.

בשבוע שעבר השיקה Waze דף נחיתה ייעודי למגפה, הקורא לממשלות בכל רחבי העולם לשתף מידע ונתוני מיקום של מרכזי בדיקה רפואיים ומרכזי חירום לחלוקת מזון כדי לעזור לשפר את המפות עבור המשתמשים.

בנוסף, Waze פיתחה במהירות רכיב חדש המקדם בתקופה זו עסקים המאפשרים איסוף עצמי. הפיצ'ר החדש מקנה לעסקים אלו תג מיוחד ובולט, וכן מקנה למשתמשי האפליקציה אופציות חיפוש וסינון תוצאות כדי למצוא עסקים התומכים באיסוף עצמי בטוח.