חוזרים להתאמן
חוזרים להתאמןצילום: פלאש 90

הכדורגל הישראלי יחזור בקרוב? בקבוצות של עד עשרה שחקנים וללא מגע ביניהם, קבוצות ליגת העל בכדורגל חוזרות להתאמן.

יומיים לאחר התחזית הפסימית, הקיצונית והקודרת של פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שאמר כי הכדורגל לא יחזור להתקיים בחצי השנה הקרובה, היום (רביעי) במשרד הבריאות כבר מדברים אחרת.

הנחיות חדשות שהתקבלו היום על ידי משרד הבריאות, מאפשרות לקבוצות הכדורגל המקצועניות בישראל לשוב אל מגרש האימונים ולהתאמן בצורה מלאה תחת מספר הגבלות קלות - כשאלה יקיימו אימונים קבוצתיים ללא מגע, ובקבוצות של עד עשרה שחקנים בכל צד של המגרש.

מדובר בהחלטה משמעותית לטובת ענף הכדורגל כולו שעשוי גם להשפיע על חזרת עונת 2019/20 של הליגות בכדורגל העונה.

כזכור, במנהלת הליגות הציבו אולטימטום בדבר האפשרות לחדש את העונה ולסיימה בצורה ספורטיבית, כאשר אמרו כי עד תחילת חודש מאי יהיו חייבים לחזור לאימונים מלאים. היום, עם ההנחיות החדשות והמקלות, האפשרות לשוב ולשחק כדורגל, גם בלי קהל, נראה קרוב מתמיד.

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון, ברך על ההנחיות החדשות כשאמר: "אני מברך על החלטת משרד הבריאות לחזרה לאימונים קבוצתיים, ראשית במתכונת חלקית, שמהווה את השלב הראשון בחזרת קבוצת הכדורגל המקצועניות לפעילות. אני מעודד מההחלטה אשר התקבלה כבר במועד זה, כשכעת לנגד עינינו עומדת המטרה לחדש את האימונים ללא כל מגבלה בתחילת חודש מאי, מה שיהווה הכנה לקבוצות לקראת חידוש משחקי הליגות המקצועניות.

אמרתי לאורך כל הדרך ואני עדיין מצהיר כי נעשה הכל בכדי לחדש את המשחקים ולסיים את עונת הכדורגל על המגרש, באופן ספורטיבי ולא בשום דרך אחרת, ככל שיתאפשר בכפוף להנחיות משרד הבריאות".

כלפון המשיך ואמר: "מעבר לחשיבות הספורטיבית העצומה של סיום העונה על כר הדשא והחוב המוסרי שלנו לקהל האוהדים הרב ויצירת אלטרנטיבה תרבותית עבורו בצפיה במשחקים, חשוב להפנים ולהבין כי ענף הכדורגל הינו מנוע צמיחה לתעסוקה ולעבודה עבור אלפי משפחות במדינת ישראל אשר הכנסתם נעצרה ושנזקקים היום לקבלת כספי אבטלה ומענקים שונים ממדינת ישראל.

בנוסף למאות השחקנים והצוותים המקצועיים בקבוצות, ישנן מאות משפחות נוספות המתפרנסות מתעשיית הכדורגל, החל מצלמים, אנשי הפקה, טכנאים, מאפרות, עובדי מנהלה בקבוצות, עובדי האצטדיונים, גננים, אנשי משק, ספקי מזון, ספקי ביגוד, חברות אבטחה ועוד ועוד".

לסיום אמר כלפון: "אני קורא לשחקנים ולצוותים המקצועיים שיקחו חלק באימונים, אנא הקפידו ושמרו על הוראות הבטיחות של משרד הבריאות במגרש ועוד יותר מחוץ למגרש והמנעו ממגע עם אנשים נוספים מעבר לחברי הקבוצה ולמשפחה הגרעינית על מנת להמנע מהידבקות אפשרית. האחריות המוטלת על כתפכם בכל הקשור לחידוש המשחקים גדולה ועל כולם לגלות בגרות ואחריות".

גם שרת התרבות והספורט מירי רגב ברכה על ההנחיות המקלות של משרד הבריאות המאפשרות את השלב הראשון בדרך לחזרת הליגות הישראליות לפעילות, כשאמרה: "אני שמחה לבשר שמשרד הבריאות נעתר היום לבקשתי לאפשר לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית לחדש את אימוניהן לקראת האפשרות לחידוש הליגה. בשורה מבורכת זו מצטרפת להיתרים שכבר ניתנו להחזרת הפעילות של הספורט היחידני. אני מקווה שבשורה זו מהווה סנונית ראשונה לקראת חזרה לפעילות בכלל ענפי הספורט.

"מיד לאחר יום העצמאות נחדש את הדיונים באשר לחזרה הדרגתית של חדרי הכושר ופעילות קבוצתית של עד עשרה ספורטאים בשאר ענפי הספורט", הבטיחה השרה רגב.