נר לנופל
נר לנופלצילום: דוברות בני עקיבא

לפני כ-20 שנה יזמה תנועת בני עקיבא את פרויקט "נר לנופל" שבמסגרתו עולים מדי שנה עשרות אלפי חברי התנועה לקבריהם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, מדליקים נר, מציבים דגל ישראל, קוראים פרק תהילים ומתייחדים עם זכרם.

גם השנה, למרות מגפת הקורונה, החליטה התנועה בשיתוף צה"ל והמוסד לביטוח לאומי לקיים את הפרויקט ככל שהדבר מתאפשר.

בימים האחרונים החלו פעילי התנועה והשכבה הבוגרת לפקוד (באופן אישי או בזוגות) את בתי העלמין הצבאיים והאזרחיים ולהתייחד עם זכר הנופלים כפי שנעשה מדי שנה. הפרויקט יימשך עד ליום שני הקרוב- טרם כניסת יום הזיכרון ותחילת ההגבלות המתוכננות.

פרויקט "נר לנופל" החל לפני כ-20 שנה בעקבות יוזמה של מזכ"ל התנועה לשעבר דני הירשברג ששכל את אחיו במלחמת לבנון הראשונה. מאז מדי שנה עלו עשרות אלפי חניכי בני עקיבא לקברי החללים- וזו הפעם הראשונה מאז שהפרויקט יצא לדרך שהוא נערך באופן זה על ידי השכבה הבוגרת בלבד.

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "תנועת בני עקיבא רואה בפרויקט "נר לנופל" את אחת המשימות הקדושות ביותר שלה במהלך השנה. למרות מגפת הקורונה היה לנו ברור שאנו נעשה ככל שנוכל ובהתאם להנחיות על מנת שהפרויקט ייצא לפועל. אמנם חניכי התנועה הצעירים לא ייקחו בכך חלק השנה, אך מחובתנו לפעול בכל דרך על מנת לזכור את טובי בניה של הארץ הזו וליצור חיבור אמיתי של הדור הצעיר לסיפור תקומתה של מדינת ישראל".